Foutmelding bij opstarten / opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Berichten
172
Bij het opstarten van WindowsXP, krijg ik steeds vaker een foutmelding met als gevolg dat ik alleen de computer kan resetten en hopen dat de computer bij de volgende poging wel doorstart. Laatst wilde de computer helemaal niet meer doorstarten. Ik had wel meer dan twintig pogingen ondernomen. De enige uitweg die ik zag was de harde schijf formateren. Dat heb ik toen maar gedaan. :(
Hiermee leek het probleem opgelost te zijn maar de opstartproblemen kwamen al snel weer terug en ook steeds vaker. De ellende is ook nog eens dat het steeds een andere foutmelding is! :evil: Dit zijn meldingen zoals:
STOP: c0000221 {onjuiste controlesom kopie}. Kopie imagehlp.dll is mogelijk beschadigd. De controleson van de header komt niet overeen met de berekende controlesom. of
STOP: C0000135 {kan onderdeel niet vinden}. Deze toepassing kan niet worden gestart omdat WINSRV niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen. of
Unmountable_boot_volume.
De cursief gedrukte tekst kan dus per keer verschillen. Ik heb er ook al van alles aan gedaan (ook met behulp van soortgelijke vragen op Helpmij.nl). Ik ben teneinde raad.
Is dit misschien een teken dat mijn harde schijf aan vervanging toe is?
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens een scandisk uitgevoerd op je harde schijf? Mogelijk is deze beschadigd
 
Ik had hier nog niet aan gedacht. Ik heb het zojuist uitgevoerd (CheckDisk). Eén keer zonder opnieuw op te starten en één keer automatisch tijdens het opstarten. Er is geen informatie in beschadigde sectoren gevonden. Er zijn überhaupt geen beschadigde sectoren gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Ik had hier nog niet aan gedacht. Ik heb het zojuist uitgevoerd (CheckDisk). Eén keer zonder opnieuw op te starten en één keer automatisch tijdens het opstarten. Er is geen informatie in beschadigde sectoren gevonden. Er zijn überhaupt geen beschadigde sectoren gevonden.

Mischien is je MBR beschadigt.. dit kan rare fouten geven.

ga eens naar command prompt en type dan in Fixmbr
hopenlijk verhelpt dit mischien een probleem...
 
MBR=Master boot record

Start op met de Windows XP CD-Rom.
Druk NIET op F2 of F6.
Kies dan (indien uitgeladen) voor R (Herstellen Windows XP) zodat men in het "Recovery Console" komt.
Kies voor 1 (C:\Windows)
Geef je admin password op (kan je eigen password zijn, of zelfs blanco)
Men ziet dan een commandprompt-scherm in C:\Windows
Nu zit je in de recovery console.

tik in: fixmbr

pc herstarten (wel de cd eruit halen)
 
Ik krijg hierbij de waarschuwing dat mogelijk andere partities van deze harde schijf ontoegankelijk zouden worden. Dat risico vind ik te groot. Dit durf ik niet aan.
 
Ik krijg hierbij de waarschuwing dat mogelijk andere partities van deze harde schijf ontoegankelijk zouden worden. Dat risico vind ik te groot. Dit durf ik niet aan.

Heb jij op je hardeschijf partities staan dan?
Dus bijvoorbeeld je hebt 1 hardeschijf maar in windows ziet het eruit als 2 hdd`s
of je hebt 2 hdd`s maar in windows ziet die er 3?

zo niet dan kun je het gerust uitvoeren.
 
Ja, ik heb inderdaad meerdere partities. Vandaar mijn angst om een hoop informatie te verliezen.
Ik moest zojuist weer 4 pogingen ondernemen voordat de computer goed opstartte.
Zou het kunnen dat mijn computer eigelijk nét iets te licht is voor WindowsXP?
 
Ja, ik heb inderdaad meerdere partities. Vandaar mijn angst om een hoop informatie te verliezen.
Ik moest zojuist weer 4 pogingen ondernemen voordat de computer goed opstartte.
Zou het kunnen dat mijn computer eigelijk nét iets te licht is voor WindowsXP?

ehm ik denk dat dat niks ermee te maken heeft..
maar voor de cker heid wat zijn de specs?
 
Eh..., wat zijn "specs"?

Kan het er ook mee te maken hebben dat mijn computer misschien nét iets te licht is voor WindowsXP? Het is immers niet bepaald het nieuwste.
 
Dat zou uiteraard kunnen.
Post dan even welke hardware er in je computer zit.
 
Eh..., wat zijn "specs"?

Kan het er ook mee te maken hebben dat mijn computer misschien nét iets te licht is voor WindowsXP? Het is immers niet bepaald het nieuwste.

Met specs bedoel ik Specificaties.
hiermee bedoel ik wat er allemaal voor een hardware in je computer zit.
Dus bijvoorbeeld hoeveel geheugen
Wat voor een processor
en dat soort dingen..
 
Processor Duron 1Ghz
Socket a cpu cooler >1,9Ghz
MSI k7T Turbo 2 mainboard
128Mb SDRAM PC133
 
Ik heb van ellende en uit wanhoop een nieuwe computer gekocht.
Geen opstartproblemen maar nu wel Vista leren kennen.
 
Dat is ook een oplossing :thumb:

Vind het raar want heb hier ook een pc staan met 600 Mhz processor en draait xp ook gewoon:p
Maar mooi dat je het zo hebt opgelost en veel succes met vista!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan