Foutmelding bij opstarten pc: nvsvc.dll error

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarionF

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Sinds een paar weken krijg ik nadat ik de pc heb opgestart de volgende foutmelding op mijn bureaublad:
dllfoutmelding.jpg

Hoe kan ik van deze foutmelding afkomen? Mijn pc functioneert verder normaal, maar ik vind deze foutmelding toch vervelend. Alvast bedankt!:thumb:

Deze dll is gerelateerd aan je nvidia drivers.
Doe eens een nieuwe instal van de laatste drivers.

Net een nieuwe installatie van de recente nvidia drivers gedaan en de foutmelding dook helaas weer op.

Helaas speelt het probleem nog steeds, misschien iemand nog ideeën of oplossingen?:confused:

Helaas speelt het probleem nog steeds, misschien iemand nog ideeën of oplossingen?:confused:

Normaal is het zo: wanneer je de drivers van videokaart gaat installeren dien je eerst de oude drivers te verwijderen. Dat kun je ook met driver sweeper http://www.guru3d.com/category/driversweeper/
met dit programma moet je in veilige modus de driver van de videokaart verwijderen. Als je dit gedaan hebt opnieuw opstarten en dan de nieuwe driver installeren. Weer opnieuw opstarten en klaar is kees

Hoi, bovenstaande oplossing doorgevoerd maar helaas niet met het gewenste resultaat. In de veilige modus met de sweeper de drivers verwijderd (zie afbeelding), daarna opnieuw opgestart en de nieuwste drivers geïnstalleerd, weer opgestart maar krijg nog steeds die foutmelding.

sweeper.jpg

Ga eens naar start > uitvoeren > type msconfig > tabblad opsarten.

Kijk of je het volgende kan vinden;
NvCplDaemon = RUNDLL32.EXE c:\windows\SYSTEM\NvCpl.dll,NvStartup
Zo ja, het vinkje weghalen op toepassen klikken en opstarten.

Hoi, ik heb je oplossing uitgevoerd en ben van de foutmelding af! Maar pas nadat ik het vinkje bij c:\windows\SYSTEM\nvscv.dll,nvscvStart heb weggehaald, als ik het vinkje bij c:\windows\SYSTEM\NvCpl.dll,NvStartup wegvinkte bleef de foutmelding namelijk terugkomen.
Bedankt!:thumb:

Dat was inderdaad de volgende optie, mooi dat het opgelost is. De bestanden hoeven namelijk niet mee op te starten.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan