foutmelding bij opstarten SOF2

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubSijt

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2005
Berichten
11
Onlangs heb ik het spel Soldier of Fortune 2 voor de pc aangeschaft.
Het installeren ging prima en ik verheugde me al om te spelen.

Bij het opstarten komt er echter een foutmelding:


OpenGL Initialization Failure. To play Soldier of Fortune 2: Double Helix, please verify that your card is OpenGL compliant. If it is please update to the latest video drivers. See the Readme.txt for more details.


Nu weet ik niet wat ik hiermee moet en wat ik hiermee moet doen.....
Weet iemand wat deze foutmelding betekent en wat ik kan/moet doen om dit te verhelpen.

Alvast Bedankt!
 
Welkom op Helpmij.:)

OpenGL heeft met de videokaart te maken. Welke heb je?
 
Ik weet het niet helemaal zeker, kan het nu ook niet checken, ben nl. op mijn werk, maar volgens mij heb ik een GeForce met 256 mb.....
 
Pikant detail is dat ik dit spel ongeveer een jaar geleden ook op mijn pc heb gespeeld met dezelfde videkaart.......en beide keren met de orginele versie.....
 
Mischien even je videokaart verwijderen en daarna opnieuw installeren.
 
Bedankt voor je reactie!

Maar wat betekent ´verify dat your card is OpenGL compliant´wat houd deze foutmelding in????
 
Vrij vertaald staat er dat je videokaart geen OpenGL ondersteund. Het lijkt me stug als je inderdaad een videokaart hebt met 256Mb geheugen, dat dit niet ondersteund wordt.
 
ik zal thuis nog even kijken of mijn videokaart inderdaad 256 mb heeft, ik meen te menen van wel.
Maar ook als dit niet zo is lijkt het me onwaarschijnlijk dat dat het probleem is, omdat ik al eerder het spel met deze videokaart heb gespeeld.

En de term ´OpenGL´waarmee heeft dat te maken?
 
Misschien vind je HIER iets over die opengl.

Wel zag ik ergens iets van DirectX staan.
Heb je die nieuwste op je pc?
 
Inmiddels is het probleem opgelost!
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie(s)!

Ik heb de videokaart verwijderd en hem opnieuw geistalleerd en toen deed hij het weer.
Achteraf bleek dat mijn broer een tijdje geleden een aantal essentiele drivers had verwijderd.
 
:D :D :D Ik ben blij dat er op mijn pc een wachtwoord zit :cool:
Gelukkig is het opgelost!
 
xXleronXx

fijn dat het is opgelost,alleen ik heb ook problemen met sof 2 over openGL.
Nu heb ik ook de videokaart verwijdert maar weet niet hoe ik hem weer terug moet installeren.:confused:

alvast bedankt. xXleronXx:D
 
xXleronXx

fijn dat het is opgelost,alleen ik heb ook problemen met sof 2 over openGL.
Nu heb ik ook de videokaart verwijdert maar weet niet hoe ik hem weer terug moet installeren.:confused:

alvast bedankt. xXleronXx:D

Welkom,

Het is op Helpmij niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt het topic uit 2005 en is niet actueel meer. Graag je eigen vraag aanmaken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan