Foutmelding bij opstarten: Userinit.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

CAPS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
2
Toen ik vandaag mijn pc wilde opstarten, kreeg ik de melding 'in userinit.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.' Ik kwam niet verder dan mijn bureaublad, taakbalk was er niet meer, maar taakbeheer wel. Ik sloot mijn pc af en startte hem opnieuw op, maar kreeg alweer dezelfde foutmelding. Heb geprobeerd om in veilige modus op te starten, maar dat werkt niet, want ook dan krijg ik de de melding. Ook 'laatst bekende juiste configuratie te gebruiken' doet niks.

Op internet zijn er diverse manieren om het probleem op te lossen, alleen kan ik door de bomen het bos niet meer zien en weet niet wat ik het beste moet doen. Wie o wie kan mij helpen? :)
 
Misschien doe ik iets fout, maar de windows-cd start niet automatisch op en ik kan dus niet de aanwijzingen op die site volgen...
 
Start je computer wel vanaf je CD/DVD-rom? Dat kun je zien door middel van in de bios gaan en bij opstarten kijken en dan bij Boot. Dan moet je als hij niet op CD/DVD-rom staat moet je die even op 1e zetten.

Hopelijk is het een beetje duidelijk.


MVG Dean.
 
Ik heb hetzelfde probleem en heb de tutorial gebruikt maar ik maak geen gebruik van een installatie cd maar de herstelconsole op mijn pc. En ik denk dat ik daarom vastloop bij de vierde stap: Type daarna deze dingen in... Bij de eerste regel kreeg ik al een foutmelding dat de map of bestandsnaam niet juist was. Weet iemand wat ik verkeerd doe en hoe ik het wel goed moet doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan