Foutmelding bij opstarten Vista Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter91

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Ik heb met Apple's Boot Camp Windows Vista Ultimate op mijn Apple iMac geinstalleerd.
Hier drie screenshots met de foutmelding(en):
Screenshot 1:
http://www.xs4all.nl/~hofsman/Screenshot%2001.jpg

Screenshot 2: (Dit is slechts een halve seconde, of nog korter, te zien)
http://www.xs4all.nl/~hofsman/Screenshot%2002.jpg

Screenshot 3:
http://www.xs4all.nl/~hofsman/Screenshot%2003.jpg

Hierna start Windows Vista wel gewoon op, maar dit blijft uitermate irritant aangezien het opstarten flink wordt vertraagd..

Alvast bedankt voor de reacties!
- Peter

Die partitiontabel is corrupt geworden.
Je hebt meerdere installaties gedaan van diverse besturingssystemen en dualboots?
Het beste is de schijf volledig formateren en herpartitioneren, dan een clean instal van de systemen die je wil draaien.
De beste methode is een bootdiskette maken of downloaden van windows me of win 2000 en fat 32 formatteren, dan is de bootsector en al geformateerd.
Ik weet niet oh dat werkt op appel.

Lijkt erop dat het partitietype niet goed wordt herkent, die zou 07 moeten zijn, alhoewel Vista daar een ander NTFS soort voor gebruikt dan XP, ze zouden beide 3.1 moeten zijn, maar toch zit er verschil in.

Ook zie ik dat er over NTLDR wordt gerept, dat is van XP en 2000, die wordt in Vista niet gebruikt.

Was er eerst een XP installatie op geweest? o.i.d.

Ik heb inderdaad eerst win XP erop gezet maar ivm diverse redenen eraf gegooid en nu dus Vista erop gezet.

Als ik de partitie formatteer en dan opnieuw installeren zou het dan weer ok moeten zijn?

Neem aan van wel, dan is die partitie schoon, denkelijk heb je de vorige keer Vista erover gezet.

Maar er is geen manier om deze error weg te werken zónder dat ik mijn OS dan helemaal opnieuw moet installeren configureren etc.. ? :rolleyes:

Vista DVD erin en de opstartpaden controleren, of met het progje VistaBootPro of met BcdEdit.

Heb met VistaBootPro de Vista bootloader geïnstalleerd en hij start prima op.
Bedankt Lange Pier! :thumb:

Hallo Peter,

Welke optie heb jjj gebruikt in de bootloader en hoe heb je het verder gedaan.

Ik heb namelijk het zelfde probleem.

In VistaBootPRO:
Bij het tabje System Bootloader heb ik "Windows Vista Bootloader (Uninstall Legacy bootloader)" aangeklikt (en daaronder uiteraard de juiste schijf) en op Install Bootloader geklikt.
(Bij mij was het zo dat mijn oude XP installatie nog in de lijst van besturingssystemen stond, dus die evt. uit de lijst weghalen bij Manage OS Entries.)

maar heb jij dat programma bootloader gedwonlaod en geinstalleerd.

En krijg jij de opstart schermen niet meer te zin als je de pc aanzet?

Ik heb bovenstaande gedaan met het progje VistaBootPRO dat je hier gratis kan downloaden.

Oke dankje,

Ik ga het vanavond proberen moet zo gaan werken ik geef je wel bericht als het mij gelukt is.

ik heb het geprobeerd en het werkt niet bij mij als ik nu de pc opstart krijg ik de melding

NTLDR is missing dus moet vista weer opnieuw installeren en lijkt me het best op die opstart schermen dan maar te laten staan als dat geen gevolgen heeft voor de werking van de pc

De MBR met bootloader van Vista met VistBootPro erop zetten, die NTLDR staat in de mbr van XP, die is dus niet van Vista.

ik heb die bootloader van jou link gedownload en gedaan zoals peter me dat zei heb ik het dan toch verkeerd gedaan

Hoe kan dan die mbt van bootlodear krijgen en hoe moet ik die dan erop zitten zodat ik die schermen waar peter heeft gehad ook wegkrijg zondat ik weer vista opnieuw moet installeren.

Ik antwoord pas vanavond terug, ik ga de hele dag naar amsterdam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan