Foutmelding bij opstarten Windows 10: kan Accelerometer niet opstarten 0XC000007B

Status
Niet open voor verdere reacties.

toppie71

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2013
Goedemorgen, ik heb sinds kort een nieuwe HP laptop met daarop standaard Windows 10 geinstalleerd.
Sinds een aantal dagen krijg ik bij het opstarten van de laptop/Windows de foutmelding: "kan de Accelerometer niet opstarten 0XC000007B" als ik op "oké" klik verdwijnt de melding en alles lijkt verder te werken.
Ik heb volgens mij geen vreemde software geinstalleerd, sterker nog, eigenlijk bijna niet, heb hem net pas.
Wat ik wel gedaan heb is het verwijderen van mc.affee virusscanner omdat die na een maand verlopen was.
Dit heb ik gedaan via deze computer/software/software verwijderen, ik gebruik nu Windows Defender hiervoor, wat mij voorheen altijd beter is bevallen.

Wat kan ik aan deze foutmelding doen?

Hallo.
Overweeg systeemherstel te doen. Voordat je het probleem kreeg.
Misschien enkele dagen terug of zo.
Je kunt ook een vinkje plaatsen en verder terug gaan als dat dan al kan.

Manamana,

Bedankt voor je reactie!
Net even gekeken of dit kan, blijkt dat ik nog geen herstelpunt heb, behalve van vandaag.
Ik zal dit instellen zodat dit automatisch gebeurt, maar heb er nu dus niks aan....

manamana,

Het is gelukt met HP Recovery!! het heeft veel tijd gekost, het opnieuw installeren/instellen via HP Recovery koste zeker 3 uur.
Maar daarna werkte het weer perfekt! alle instellingen e.d. stonden nog goed! alleen mc affee stond er weer op, ik heb hem er gelijk vanaf gehaalt en een hertselpunt gemaakt, nu is het allemaal weer goed!
Perfekt! bedankt voor je hulp!

Hallo Toppie.

Mooi dat heb je goed aangepakt. Prima Herstelpunt gemaakt en die MCAfee eraf gedaan. Inderdaad ik gebruik ook Windows Defender. Goed genoeg.

Ik heb al jarenlang geen problemen met mijn machine. Fijne dag verder. Groet Manamana. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan