Foutmelding bij opstarten windows8

• Onderwerp starter Onderwerp starter tramp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tramp

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2001
Hallo.

Gisteren heb ik schijfopruiming (alles aangevinkt) en internetoptie op verwijderen geklikt.

Sindsdien bij het opstarten krijg ik elke keer dit te zien waar ik niet blij om mee ben.

Zie bijlage.

Wie kan mij helpen?

Jennie.

Bijlagen

• ScreenShot012.jpg
    ScreenShot012.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 76
Laat Mbam je machine eens scannen.
De foutmelding verwijst naar schadelijke software.

Doe het volgende: Download AutoRuns, sla die op, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Wacht totdat het scannen klaar is.
Daarna klikken op "Verrekijkertje" en zoek naar nengine.dll
Zet het vinkje uit voor de aanroep die gevonden wordt.
Zoek verder (en vink uit) net zolang totdat er geen aanroep meer staat naar nengine.dll met een vinkje ervoor.
Herstart je computer
Kijk of het probleem weg is.

Succes,

Tijs.

Doe het volgende: Download AutoRuns, sla die op, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Wacht totdat het scannen klaar is.
Daarna klikken op "Verrekijkertje" en zoek naar nengine.dll
Zet het vinkje uit voor de aanroep die gevonden wordt.
Zoek verder (en vink uit) net zolang totdat er geen aanroep meer staat naar nengine.dll met een vinkje ervoor.
Herstart je computer
Kijk of het probleem weg is.

Succes,

Tijs.

Hallo Thijs ik heb alles wat in het geel stond dat vinkje weg gehaald en opnieuw opgestart,maar kreeg het weer te zien.

Jennie

Dat is toch niet wat ik in de instructie schreef? Geel betekent dat het bestand niet gevonden kan worden, maar rundll32.exe kan wél gevonden worden, en die wordt bij de aanroep (van nengine.dll) gebruikt. Die regel(s) zullen dus (naar mijn inschatting) niet geel worden aangeduid!
Dus ook even precies gaan doen wat ik in de instructie schreef, ajb.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat is toch niet wat ik in de instructie schreef? Geel betekent dat het bestand niet gevonden kan worden, maar rundll32.exe kan wél gevonden worden, en die wordt bij de aanroep (van nengine.dll) gebruikt. Die regel(s) zullen dus (naar mijn inschatting) niet geel worden aangeduid!
Dus ook even precies gaan doen wat ik in de instructie schreef, ajb.

Tijs.

Hallo Thijs.
Wat is een aanroep en waar herken ik dit aan.

Jennie

@tramp: Ik herhaal nog maar even, heb je al gescand met MalwareBytes ? klik
Lees het gelinkte topic even door.

Laatst bewerkt:
In AutoRuns staan (o.a.) alle automatisch met Windows opstartende programma's met hun parameters. Dus bij opstarten Windows, bij aanmelden onder jouw gebruikersnaam, als Geplande taak etc.
Dat zijn (dus) aanroepen van programma's op bepaalde momenten, met al dan niet ook een parameter er achter.
Elke regel in AutoRuns geeft wat aan, bijv. zo'n aanroep (en dan ook uitgesplitst onder welke omstandigheden).

In je schermafdruk wordt rundll32.exe (=programma) aangeroepen met een parameter (in dit geval een bestand ......\nengine.dll), maar dat bestand dat als parameter wordt opgegeven is verwijderd (namelijk door je schijfopruiming). Oftewel moet je die rundll32.exe aanroep(en) uitschakelen, voorzover ze die .....\nengine.dll parameter hebben.
Vandaar dat je niet moet zoeken naar rundll32.exe maar naar die parameter!

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs

Hallo Tijs

Ik heb gedaan wat jij mij uitgelegd hebt.Dus die nengine.dll heb ik het vinkje weggehaald...de laptop opnieuw opgestart en tadaaaa geen rundll meer te zien

Mijn dank is groot.Zie bijlage.Probleem opgelost.

Jennie.

Bijlagen

• ScreenShot003.jpg
    ScreenShot003.jpg
    80,7 KB · Weergaven: 49
@tramp : vanzelfsprekend zijn wij allen blij dat je die melding kwijt bent, jij niet in de laatste plaats denk ik.
Probleem is alleen een beetje dat je nu het symptoom hebt bestreden (laten we het vergelijken met een auto die problemen heeft met het linker dimlicht wat steeds aan en uit gaat. Dit los je op door de verlichting uit te zetten en niet meer aan te zetten, maar daarmee is de óórzaak van het probleem van het niet goed werkende linker dimlicht nog niet opgelost. Als het een algemene storing in het elektrische circuit van de auto betreft, kán de storing dus ook op andere plekken in de auto terugkomen, nu of later...................... ténzij je de oorzaak van de storing zoekt en verhelpt) -al gaat de vergelijking wellicht een beetje mank-.
Kijk ook even naar de link in bericht 10.

Laatst bewerkt:
Dat was een goede uitleg van jou met die auto,ik hoop dat het wegblijft.Ik kijk ook even naar die link
Alvast bedankt en ik hoop het niet meer terug te krijgen,.

Ja, maar het 'wegblijven' van de huidige melding is nog geen garantie dat de 'ziekte' ook weg is. Lees de link van Dorado door, voor desgewenst óók Mbam uit en daarna, stel dat er niets gevonden wordt, is er nog wel een ander tooltje om de rommel die achtergebleven is, op te ruimen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan