Foutmelding bij opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Berichten
436
Ik krijg de volgende foutmelding bij het opstarten van mijn Compaq (P3) met Windows XP Professional:

"Windows kan niet goed worden gestart,, Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van. Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstoring, als gevolg van het indrukken van de aan/uitknop, kunt u het beste kiezen voor Windows normaal starten.

Opstarten in veilige modus

Opstarten met netwerkmogelijkheden

Opstarten met opdrachtprompt

Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)

Windows normaal starten

Aantal seconden dat windows wordt gestart: … sec"

Dan gaat hij dus opnieuw opstarten en weer krijg ik weer dezelfde melding. Ik heb alle opties al geprobeerd, maar hij doet helemaal niks meer verder, dan alleen blijven opstarten.. Heel soms lukt het me om hem opgestart te krijgen, maar dan gaat ie na 30 seconden ofzo gewoon uit zichzelf opstarten en begit ie weer met zijn foutmeldingen.. Wat zou ik nog kunnen proberen?

Het enige wat er onlangs veranderd is, is dat ik de voeding heb vervangen (door exact dezelfde als er al in zat).
 
Is je systeem gecontrolleerd op virus.
Kan je nog een systeem herstel uitvoeren of lukt dat ook niet veilige mode.
 
Bij kennissen van mij heb ik hetzelfde probleem, alle opties geprobeerd maar kom met geen mogelijkheid in het xp scherm. Zij hebben een maand geleden SP2 geïnstalleerd, maar geen problemen daar verder mee gehad. Verder draait McAfee en hebben ze de avond ervoor nog een scan gedaan. Heeft iemand nog een tip hoe ik dit voor ze kan oplossen. Is het mogelijk een virus of is dit een systeemfout?

Thanx Lillian
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan