Foutmelding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

muisje24

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2003
Berichten
9
Bij het opstarten op mijn andere computer krijg ik disk boot failure ik krijg hem niet meer opgestart ik heb geen opstartdiskette meer wat kan ik doen?

ik heb trouwens win xp

groetjes Wendy
 
Muisje24,

Toevallig met de computer aan het verplaatsen geweest en kabeltje losgeschoten in je systeemkast.
Staat je harddisk nog wel in je bios.
 
Geplaatst door muisje24
Bij het opstarten op mijn andere computer krijg ik disk boot failure ik krijg hem niet meer opgestart ik heb geen opstartdiskette meer wat kan ik doen?

ik heb trouwens win xp

groetjes Wendy

Beste muisje24,

Start nu even je pc opnieuw op, maar haal dan een eventuele aanwezige diskette uit je diskette-drive.

Ik wacht even af.

Dennis.
 
Geen opstartdiskette.....Kan dat niet met de Windows cd?
 
Geplaatst door Elisa
Geen opstartdiskette.....Kan dat niet met de Windows cd?
Dat kan alleen als de HD van tevoren al geformateerd is. Muisje haar probleem lijkt wel alsof, dat er een diskette(geen opstart-diskette) in de diskette-drive zit, en terwijl de opstartvolgorde van het Bios op a-c staat. Of zelfs alleen op a staat. Is dit niet het geval, dan betreft het inderdaad om een HD probleem, en wel om de Boot-sector. Veelal wordt dit door de aanwezigheid v.e. virus veroorzaakt.

Dennis.
 
Handig om te weten!
Maar...........Muisje24 zal toch eerst op de pc moeten komen voordat ze dat virus kan verwijderen?
Dat is moeilijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan