foutmelding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

yarin

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Bij het opstarten van mijn computer krijg ik steeds de foutmelding:
Kan het Ati-configuratiescherm niet initialiseren omdat het Ati stuurprogramma niet is geinstalleerd of niet correct werkt. Het ATI configuratiescherm wordt afgesloten.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de fout kan herstellen en de melding van mijn scherm kan krijgen?

Ik heb net me computer geformateerd en nieuwe GeForce 6200 256mb kaart in me computer gezet dus misschien dat het daar iets te maken heeft ???

Ik heb ook hier gekeken http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=257902en heb het programmatje gedownload (niet via download link die doet het niet meer!) maar volgens de help van dat programma moet ik dit allemaal doen:

Disconnect the computer from the internet
Uninstall driver from Add or Remove Programs
Reboot into Safe Mode
On reboot into safe mode it is possible that Windows XP or higher will auto detect and install drivers.
Navigate to device manager->select the category->uninstall or remove but do not reboot
Disable any Antivirus Software
Run Driver Cleaner.NET
Empty recycle bin and reboot
Install the new driver

Is er een makkelijker manier om dezse melding weg te krijgen???

Alvast bedankt
Yarin

Laatst bewerkt:
De ati software verwijder je via het configuratiescherm > software (programma's voor vista) en dan alles waar ati in staat verwijderen.
De rest is dan w.s niet meer nodig
eventueel kun je de pc nog opschonen met ccleaner

mvg leo

Hoi Leo

Dus als ik het goed begrijp alles met Ati weghalen en dan nieuwste drivers instaleren en dan moet de melding weg zijn?
Waarvoor moet ik die ccleaner dan nog voor gebruiken?

Yarin

ccleaner ruimt eventuele resten op.
Via het configuratiescherm, laat wel eens wat achter, maar is wel afdoende. Ik wist echter niet wat je tot dan toe gedaan had. Soms wissen mensen mappen en dat lukt het niet meer via het configuratiescherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan