foutmelding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaanw

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Ik draai al een tijdje een dualboot system van xp en vista. Een tijdje geleden hield mijn windows xp er mee op want toen wilde die niet meer opstarten. Vandaag dus de moeite genomen om een foutenherstel vanaf de cd te doen. Een tijdje was ik bezig tot ik er geen zin meer in had en het setup afsloot. Maar nu geeft mijn computer de melding: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key. Ik heb dus geen idee wat ik hier mee moet. Weet iemand wat ik fout heb gedaan en of ik mijn bestanden kan behouden?

De setup weer starten, die heb je immers afgebroken.

Nouja, ik had niet echt het setup gestart maar wat geprobeerd met fouten oplossen. Aan het begin krijg je namelijk de opties: Installeren, systeemherstel en afsluiten. Dus ik was niet bezig met het installeren ervan.

edit: Ik heb nog wat kabels aangedrukt van o.a. de harde schijf, dvd speler ect. en toen werkte de computer weer.

Laatst bewerkt:
boot device

Als je de melding krijgt dat er iets mis is met de boot device dan kan het zijn dat je bootmgr beschadigt is en je geeft aan dat je een dual boot hebt en dan kan dat wel eerder gebeuren. Ik zou Windows XP gewoon opnieuw installeren dan ben je ook van het probleem af (als dat nog niet opgelost was want dat was me niet helemaal duidelijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan