Foutmelding bij rapport ''voorbeeld op scherm''

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosterbaan S S

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Beste allemaal,
Ik zit met het volgende probleem: Op een formulier heb ik een opdrachtknop die een 'voorbeeld op het scherm'genereerd van een rapport.
De database draait op een netwerk en de opdrachtknop(en) op het (de) formulieren hebben altijd goed gewerkt.
Nu heeft een collega van mij een nieuwe pc gekregen en plots werken de opdrachtknoppen op de formulieren op de nieuwe pc niet meer. De volgende melding wordt weergegeven: ''Bij het opvragen van printergegevens voor dit object is een fout opgetreden. Het object is mogelijk naar een printer gestuurd die niet meer beschikbaar is''.
Een formulier uitprinten op de nieuwe pc lukt prima vanuit access en de aangesloten (netwerk)printer is normaal benaderbaar.
De opdrachtknoppen op formulieren kunnen met de overige pc's in het netwerk normaal benaderbaar worden. Het probleem geldt dus slechts voor de ene nieuwe pc.
Wat kan dit zijn, en hoe los ik het op?
Bedankt alvast

Heeft die nieuwe PC een ander OS? Of een andere versie van Office? Wijst de knop "hard"naar een bepaalde printer?

Grtz,

Bedankt Mark voor je bericht.

Op de nieuwe pc draait gewoon windows XP en de knop verwijst eerst naar een schermafdruk. Daarna kun je een printopdracht geven.
Wat heel vreemd is: vandaag heb ik een andere netwerkprinter aan de pc ''gehangen' en wonder boven wonder de schermafdruk werkt met een andere printer wel.
Maar goed, de printer zit in een ander gedeelte van het gebouw, dus....
Enig idee verder hoe dit nou kan???
Bedankt alvast

Lijkt erop dat er iets mis is met de driver van de printer. De functionaliteit op zich werkt, dus aan office of je applicatie ligt het niet.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik de driver opnieuw installeren. Als het dan niet voorbij is vrees ik dat het een lastig probleem gaat worden...

Grtz,

Hallo Mark,

Ik ga je tip proberen; bericht over succes (of niet) volgt.
Bedankt voor je hulp.

Beste Marc,

Door de netwerkbeheerder is windows en office inclusief access opnieuw geinstalleerd.
De problemen waren toen verholpen.
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan