foutmelding bij schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem2002

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Ik krijg als ik schijfcontrole doe een foutmelding, maar ik kan niet snel genoeg zien wat er op staat, er staat zo iets als kan het volume niet controleren omdat, (en nu schrijf ik in mijn eigen woorden) er iets niet klan worden geopend of zo, schijfcontrole geeft gelijk ook aan dat het is voltooid. Ik heb pas 2 dagen geleden alles er op nieuw opgezet dus xp en zo omdat ik dacht dat er een virus of zo op zat, maar nu krijg ik weer het zelfde, er is iets lijkt wel wat conflicten geeft, maar wat?
Graag een antwoordt van iemand die weet wat het zou kunnen zijn.

Mvg, Willem

Welk OS gebruik je?

Zet er even bij wat, waarmee en waar je het probeerd uit te voeren.

Bij XP of een ander NT OS kun je niet de systeemschijf scannen, deze moet of bij opstarten gescand worden of in de repairconsole.

Lange Pier zei:
Welk OS gebruik je?

Zet er even bij wat, waarmee en waar je het probeerd uit te voeren.

Bij XP of een ander NT OS kun je niet de systeemschijf scannen, deze moet of bij opstarten gescand worden of in de repairconsole.

Ik heb xp, je kan wel de schijf scannen hoor, ik heb xp al ruim 5 jaar.

Wat is de reden dat je telkens een schijfcontrole doet?

willem2002 zei:
Ik heb xp, je kan wel de schijf scannen hoor, ik heb xp al ruim 5 jaar.

Dan heb je zeker een uitzonderlijke versie.:D

Ja, scannen kan wel, daar heb je niet veel aan, maar niet gelijk laten repareren van bestandsysteem en/of oppervlak, dat wil niet, dat gebeurd dan met opstarten.

Lange Pier zei:
Dan heb je zeker een uitzonderlijke versie.:D

Ja, scannen kan wel, daar heb je niet veel aan, maar niet gelijk laten repareren van bestandsysteem en/of oppervlak, dat wil niet, dat gebeurd dan met opstarten.

vreemd wat dat kan dus wel...

Probeer maar eens met/in de opdrachtprompt of cmd in uitvoeren chkdsk /f :confused:

Dit geldt overigens, zoals ik eerder aangaf, alleen voor de systeemschijf.

update

ik heb weer schijfcontrole geprobeerd te doen, de 2 vinkjes aanklikken , ik krijg de melding zo iets als het volume niet ten behoeve van directe toegeng openen, schijfcontrole is voltooit, ik wil een complete schijfcontrole op de c schijf! Wat is de oorzaak van deze tekst.

willem2002 zei:
ik heb weer schijfcontrole geprobeerd te doen, de 2 vinkjes aanklikken , ik krijg de melding zo iets als het volume niet ten behoeve van directe toegeng openen, schijfcontrole is voltooit, ik wil een complete schijfcontrole op de c schijf! Wat is de oorzaak van deze tekst.
:confused: :confused: :confused: :confused:

Ga naar Start, Uitvoeren. Type: "fsutil dirty query C:" zonder aanhalingstekens. Druk OK.
Meld wat er gerapporteerd wordt.

Edit: waarom plaats je je vraag onder "Internet"?

Laatst bewerkt:
willem2002 zei:
als ik fsutil dirty query C intype zie ik niks

fsutil dirty query C: bedoel je zeker, doe dat eens in de dosbox of eerst cmd in uitvoeren en dan het commando ingeven.

Zou maar eens een schijfcontrole doen.:evil: :p

Probeer het eens zo, start op van je XP cd, ga naar de repairconsole, R intoetsen voordat installeren verschijnt, ga naar de windowsinstallatie, toets daar chkdsk /r in en laat hem helemaal uitlopen, kan even duren.

willem2002 zei:
Als advies van Lange Pier niet helpt/niet werkt: hoe staat je HD in je BIOS, met welke controllers? (Drive Configuration.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan