Foutmelding bij system recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

WebGuy2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
Ik werk met een pc waarbij de system recovery op een (niet benaderbaar) partitie geplaatst die via F10 is te activeren. Er wordt dus geen losse CD meegeleverd. Normaal werkt dit verder prima en heb het diverse keren moeten gebruiken.

Helaas loop ik nu tegen de volgende foutmelding aan bij het opstarten van de recovery:

"STOP c000021a {Fatal System Error} The session manager initialization system process terminated unexpectedly with a status of Oxc000026c (0x00000000 0x00000000). The system has been shut down"

Ik gebruik Windows XP Home.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Bedankt alvast!:confused:

Norton

Ik kom wel eens relaties met Norton tegen (ik werk met System Works en Inter Security).

Komt jullie dat misschien bekend voor?

Hoi Richard,

Wil je dit eens doen?

Klik Start > uitvoeren > kopieer dit commando:
regedit.exe /e C:\Gina.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon"
en klik op OK

Als dat gelukt is wordt dit bestand gemaakt: C:\Gina.txt

Kopieer de inhoud van dat bestand naar je volgende bericht.

Wellicht staat daar iets dat er niet thuishoort of een (mede)-oorzaak kan zijn.

Groetjes,

Pieter

Pieter,
Ik moet er nu helaas even tussenuit (nu wordt het juist echt leuk). Maar ik probeer het de eerstvolgende gelegenheid uit. Wat bedoel je precies met 'kopieer de inhoud van dat bestand naar je volgende bericht'(welk bericht bedoel je precies?).

Geplaatst door Pieter Arntz
Hoi Richard,

Wil je dit eens doen?

regedit.exe /e C:\Gina.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon"
en klik op OK

Als dat gelukt is wordt dit bestand gemaakt: C:\Gina.txt

Kopieer de inhoud van dat bestand naar je volgende bericht.

Wellicht staat daar iets dat er niet thuishoort of een (mede)-oorzaak kan zijn.

Groetjes,

Pieter

Bericht als in antwoord op dit bericht.

Op een forum heet een opeenvolging van vragen en antwoorden over en weer over een bepaald onderwerp een thread of "draadje"
En een enkele vraag of antwoord in zo'n thread van een gebruiker heet een post of "bericht".

Dus, in jouw volgende antwoord even de inhoud van het gemaakte bestand bijvoegen.

Ik heb waarschijnlijk pas morgen weer tijd om ernaar te kijken, maar misschien ziet iemand anders de oplossing ondertussen. :)

Groetjes,

Pieter

Foutmelding

Pieter,

Hierbij het Gina.txt bestandje.

Groeten,
Richard

Bijlagen

Daar lijkt me niets mee mis.

Even een ander spoor.
regedit.exe /e C:\current.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Select"
en klik op OK

Als dat gelukt is wordt dit bestand gemaakt: C:\current.txt

Post de inhoud van dat bestand weer in je volgende bericht.

Groetjes,

Pieter

Ik zit aan de zij-lijn mee te kijken,maar ik begrijp toch goed dat WebGuy2 helemaal niet in XP kan komen ?

Dehalve kan hij ook niet het commando Start>uitvoeren geven? of texten plakken ?

:rolleyes:

Geplaatst door WebGuy2

Helaas loop ik nu tegen de volgende foutmelding aan bij het opstarten van de recovery:

Hoi apoe,

Uit het bovenstaande begreep ik iets anders.

Groetjes,

Pieter

Pieter,
Bijgaand het bestandje.
Ik ontdek het volgende na een dag en avond met wat trial and error: zodra er een schijf in de DVD-drive (NEC) zit krijg ik de foutmelding. Schijf eruit, of DVD drive gewoon open zetten?: volia, foutmelding blijft weg en recovery start op. Snap jij het nog?

Richard

Apoe, ik kan wel in XP, probleemloos. Alleen het opstarten van de systemrecovery is wat aan foutmeldingen onderhevig.

Hoi apoe,

Uit het bovenstaande begreep ik iets anders.

Groetjes,

Pieter

Bijlagen

Even een stapje terug.

Als je recovery wil starten en er zit een schijf in de DVD speler, dan en alleen dan krijg je die foutmelding?

Je zou dan kunnen concluderen dat het programma dat de Recovery moet starten op de verkeerde plaats zoekt naar de verborgen partitie. Namelijk in je DVD drive.

Welke driveletter heeft die DVD speler?

En, voortbreiend op het andere spoor, wil je nog een bestandje voor me maken?
Met dit commando:

regedit.exe /e C:\PFRO.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\FileRenameOperations"

wordt dit bestandje gemaakt:
C:\PFRO.txt

Of je dat weer wilt posten.

Groetjes,

Pieter

Hallo

Heb jij dan ook geen herstel CD zelf kunnen maken .
Weet niet wat voor merk jij hebt maar bij Compaq kan je 1 maal een cd setje of 1 DVD Maken.
Om los van de HD een herstel of volledig nieuwe installatie te maken.

Pieter,
Precies, zonder schijf in de drive is het geen probleem. Zoals je concludeerd hoorde ik het vandaag letterlijk van een collega. Je merkt ook dat de pc bij het starten van de recovery even een 'zoekpauze' nodig heeft en vervolgens 'constateert' dat er iets niet te vinden is en dan stopt.

Driveletter: D

Richard

Even een stapje terug.

Als je recovery wil starten en er zit een schijf in de DVD speler, dan en alleen dan krijg je die foutmelding?

Je zou dan kunnen concluderen dat het programma dat de Recovery moet starten op de verkeerde plaats zoekt naar de verborgen partitie. Namelijk in je DVD drive.

Welke driveletter heeft die DVD speler?

En, voortbreiend op het andere spoor, wil je nog een bestandje voor me maken?
Met dit commando:

regedit.exe /e C:\PFRO.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\FileRenameOperations"

wordt dit bestandje gemaakt:
C:\PFRO.txt

Of je dat weer wilt posten.

Groetjes,

Pieter

Bijlagen

Computerman,

Ik werk met een Sky notebook pc. Inderdaad, helaas dagelijks achter de pc, veel internetacties, doe er alles mee (en vertrouwde iets te veel op herstelcosole van MS xp) , maar even niet aan een geen herstelsetje gedacht.

Deze pc heeft overigens een volledige herstelconsole op een -niet benaderbare- partitie van de HD.

Richard

Geplaatst door COMPUTERMAN
Hallo

Heb jij dan ook geen herstel CD zelf kunnen maken .
Weet niet wat voor merk jij hebt maar bij Compaq kan je 1 maal een cd setje of 1 DVD Maken.
Om los van de HD een herstel of volledig nieuwe installatie te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan