• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bij VBA Public Function

Status
Niet open voor verdere reacties.

miokjebal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2002
Ik maak in Excel een Public Function aan (Invoegen>Module):

Public Function TEKSTKLEUR(ByRef cel As Range) As Variant
TEKSTKLEUR = cel.Font.ColorIndex
End Function

Als ik vervolgens in een cel in het excelbestand ga staan en =TEKSTKLEUR(A1) type krijg ik de foutmelding '#naam?'.

Wat doe ik fout? Ik krijg dezelfde foutmelding bij de volgende poging (cell kleur i.p.v. tekstkleur):

Public Function CellColor(myCell As Range) As Variant
Application.Volatile True
CellColor = myCell.Interior.ColorIndex
End Function

Ik krijg wel als keuzeoptie 'TEKSTKLEUR' of 'CellColor', dus het wordt blijkbaar wel herkend maar werkt daarna niet.

P.S. Ik heb deze vraag ook in een andere nieuwsgroep gesteld, al wist ik niet dat dat niet mocht (ik dacht: deze fora hebben (office, worksheet, helpmij) niets met elkaar te maken, ik mag alleen niet twee keer dezelfde vraag op hetzelfde forum plaatsen). Blijkbaar is dat niet zo dus, hierbij...

Laatst bewerkt:
In het betreffende document:

Alt+F11
Invoegen > Module
Daar inplakken, zodat bij (Declaraties) de naam TEKSTKLEUR komt te staan
Alt+Q
=TEKSTKLEUR(CEL) invoegen in het document, gevolg is de foutmelding.

In het betreffende document:

Alt+F11
Invoegen > Module
Daar inplakken, zodat bij (Declaraties) de naam TEKSTKLEUR komt te staan
Alt+Q
=TEKSTKLEUR(CEL) invoegen in het document, gevolg is de foutmelding.

Voeg het bestandje eens bij als bijlage hier, zonder veel data.

Hallo Miokjebal,

Als ik jouw functie TEKSTKLEUR als module opneem en vervolgens in cel A1 intype
=TEKSTKLEUR(B1), terwijl i9k in cel B1 wat tekst in het rood heb staan, verschijnt er bij mij de waarde 3 in cel A1. Kennelijk is er dus niets fout met de functie, maar lijkt het er meer op dat de aanroep van de functie onjuist is: zet wel tussen de haakjes een celadres.

Bedankt voor de excel. Als ik vanuit dit bestand werk als basis werkt het wel. Ik heb toch echt een exacte kopie (dubbele controle) van m'n eigen excel. Heel apart, maar bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan