foutmelding bij versturen email

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpothoven

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2000
Ik heb al een tijdje problemen met internet en email.
Bij het versturen van een mail krijg ik de volgende foutmelding:
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is postbank@postbank.nl. Onderwerp 'Re: Vraag Girotel', Account: 'pop2.arnhem.chello.nl', Server: 'smtp2.arnhem.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 relaying mail to postbank.nl is not allowed', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Wie kan mij helpen, ik wordt er een beetje gek van!!!!!!

Relaying is het versturen van e-mail vanaf een computer die niet in het netwerk van de mailserver staat. Ter verduidelijking: u kunt bijvoorbeeld vanaf een computer met een verbinding bij Planet Internet geen mail versturen via de XS4All mailservers. Zelfs niet als u een XS4All abonnement heeft.

Als u deze melding krijgt, dient u er voor te zorgen dat u met het internet bent verbonden via de provider waarvan u de mailserver gebruikt.
========================================

Herken je daar iets in?

foutmelding bij vesturen email

Kan je mij misschien ook vertellen hoe ik dat kan zien en hoe en wat en waar ik dat kan veranderen???

Outlook Express: Extra / Accounts / E-mail / Eigenschappen

Dat heb ik gevonden, maar wat moet ik dan aanpassen, want volgens mij staat alles goed.
Ik zie wel dat ik volgens de provider pop2 gebruik, maar dat de server pop3 gebruikt. Is dat van belang??
Sorry, maar ik weet er wat van maar niet genoeg.

Stel als volgt in:

E-mail servers

POP3: mail.chello.nl < voor inkomende post
SMTP: mail.chello.nl < voor uitgaande post

Lukt het nu wel?

Ik heb te vroeg gejuicht want versturen binnen chello lukt wel, maar naar een andere provider nog steeds niet. Ik heb inmiddels XP opnieuw geinstalleerd, maar helaas....
Ook het installeren van Outlook was geen oplossing, Ik heb contact gehad met chello en via hun webmail lukt het wel om een mail te versturen. Dus zeggen zij dat het niet aan chello ligt. Maar waar dan wel aan....?
Hopelijk heeft iemand nog ideeën?????????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan