foutmelding bij verzenden email

Status
Niet open voor verdere reacties.

deb's

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
goedemiddag allemaal,

Ik kreeg bij het verzenden van een mail de volgende foutmelding.
Weet iemand wat dit betekend.
Ik gebruik windows xp
en outlook express 6

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is info@beterbed.nl. Onderwerp '', Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Invalid recipient: <info@beterbed.nl>', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

groetjes
Debby

Heb het net ff geprobeerd, maar krijg geen foutmelding.
Dus mijn testmailtje moet bij hen aangekomen zijn.

Krijg je het ieder x bij "Beter Bed" , of ook bij andere mailtjes?

Geplaatst door ADSL-er

Waar zie je dat aan?

In andere forums als ik die foutmelding op google loslaat. Maar is niet de enige optie. Mailinstellingen kunnen ook fout zijn.

:-) Had mijn berichtje (te laat) weggehaald.
Je hebt gelijk, had ook ff gegoogled.

Tanja:

Ik lees bij die foutmelding dat je mogelijk inlogt via de ene provider, en email hebt bij een andere kan dat?

Probeer anders eens de chello quickfix http://quickfix2.chello.nl/quickfix2/asp/frames.asp?l= [/B][/QUOTE]

Wat bedoel je met dat ik inlog via de ene provider en email bij een andere. Volgens mij gaat alles via chello.
Hoe kan ik dit controleren?
En de chello quickfix, die heb ik nog niet geinstalleerd maar helpt dit ook bij dit soort problemen?

bedankt hoor
gr
debby
:thumb:

Geplaatst door ADSL-er
Heb het net ff geprobeerd, maar krijg geen foutmelding.
Dus mijn testmailtje moet bij hen aangekomen zijn.

Krijg je het ieder x bij "Beter Bed" , of ook bij andere mailtjes?

Ik heb het ook wel bij andere mailtjes gehad.

thanxx
debby

Ik begrijp uit andere fora dat je bv met de ene provider inbelt (bv planet, ik noem maar wat) en je email gegevens van chello gebruikt. Maar ik begrijp uit je antwoord dat dat niet het geval is.

Die fix die ik gaf heb je al zeg je (maar nog niet geinstalleerd) Als ik op die site lees begrijp ik eruit dat ook je instellingen weer goed gemaakt worden.

En tot slot het allerhandigste: omdat quickfix een programma is dat geïnstalleerd wordt op je pc, werkt het ook als je off line bent. Dus als je door een storing geen verbinding kan maken, blijft het gewoon actief. Het analyseert de storing, herstelt eventueel alle juiste instellingen, en je hebt gewoon toegang tot de kennisbank!

Ik neem aan dat dit ook voor de mailinstellingen werkt.

En je mailbox is niet te vol? (weet niet of dat ook voor uitgaande mail nadelig is)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Ik begrijp uit andere fora dat je bv met de ene provider inbelt (bv planet, ik noem maar wat) en je email gegevens van chello gebruikt. Maar ik begrijp uit je antwoord dat dat niet het geval is.

Die fix die ik gaf heb je al zeg je (maar nog niet geinstalleerd) Als ik op die site lees begrijp ik eruit dat ook je instellingen weer goed gemaakt worden.

Ik neem aan dat dit ook voor de mailinstellingen werkt.

En je mailbox is niet te vol? (weet niet of dat ook voor uitgaande mail nadelig is)

Hoi Tanja,

Bedankt maar dan zou ik het volgens mij toch bij alle uitgaande mailtjes moeten hebben? Bij bijna alles werkt het wel.

Mijn mailbox is niet te vol want die leeg ik iedere dag
:D

thanxx in ieder geval voor het meedenken.

:thumb:

Helaas,

Het enige wat ik nog heb kunnen vinden is dat je spam in je mail hebt en daardoor niet geaccepteerd wordt bij de ander. Maar je hebt outlook express dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Ik heb nl Incredimail en die heeft een reclame voor hunzelf in de mail, dus de ander krijgt een spamwaarschuwing. Aangezien dit (beterbed)een bedrijf is kunnen ze ook goed beveiligd zijn.

Andere ideeen heb ik eingelijk niet meer:confused:

Misschien dat je met die fix nog iets kunt bereiken, en anders hoop ik dat iemand anders je kan helpen.

Succes.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Helaas,

Het enige wat ik nog heb kunnen vinden is dat je spam in je mail hebt en daardoor niet geaccepteerd wordt bij de ander. Maar je hebt outlook express dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Ik heb nl Incredimail en die heeft een reclame voor hunzelf in de mail, dus de ander krijgt een spamwaarschuwing. Aangezien dit (beterbed)een bedrijf is kunnen ze ook goed beveiligd zijn.

Andere ideeen heb ik eingelijk niet meer:confused:

Misschien dat je met die fix nog iets kunt bereiken, en anders hoop ik dat iemand anders je kunt helpen.

Succes.

Nee dat van die spam lijkt mij ook niet. Maar misschien dat iemand anders er iets op weet.

bedankt weer
groetjes Debby

@ Deb's, je meldt wel dat je veel spam ontvangt omdat je een Hijack This Log hebt geplaatst, dus Tanja zit mogelijk toch in de goede richting?

Dit topic in een ander forum geeft ook alle opties aan die ik genoemd heb. Maar aan het laatste stukje had ik nog niet gedacht http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=1860

NL Geblokkeerd door Chello omdat je teveel spam verspreidt?? Ik zou eens bij Chello informeren.

Maar dan is het wel weer vreemd dat je het niet bij alle emailadressen hebt. Of beterbed gebruikt toch een goede spamfilter.

Weird!!:confused:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina
@ Deb's, je meldt wel dat je veel spam ontvangt omdat je een Hijack This Log hebt geplaatst, dus Tanja zit mogelijk toch in de goede richting?

Hoi Gezina,

Ik dacht dat er misschien wat bij zou zitten wat die spam veroorzaakt maar ik heb nog geen antwoord gekregen (komt wel).

Ik had geen idee dat er iets of iemand zou kunnen zijn die spam via mijn adres verspreidt.:confused:

ff afwachten dus nog.

bedankt weer Gezina.

Geplaatst door Tanja1968
Dit topic in een ander forum geeft ook alle opties aan die ik genoemd heb. Maar aan het laatste stukje had ik nog niet gedacht http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=1860

NL Geblokkeerd door Chello omdat je teveel spam verspreidt?? Ik zou eens bij Chello informeren.

Maar dan is het wel weer vreemd dat je het niet bij alle emailadressen hebt. Of beterbed gebruikt toch een goede spamfilter.

Weird!!:confused:

Hoi Tanja,

Ja inderdaad weird. Ik had er trouwens nog nooit van gehoord hoor spam verspreiden via mij??

FF mijn log afwachten.

thanxx
debby

Geplaatst door deb's
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd.

Heb je de melding ingetypt of via copy/paste in je forumbericht geplaatst? Want de melding duidt eigenlijk aan dat er in het e-mailadres een onmogelijke fout zit, bijvoorbeeld een komma waar een punt hoort te staan. Of een spatie in het adres.

In elk geval, dat is fout 550. En voor we verder zoeken dus mijn bovenstaande vraag, want als je het hier opnieuw hebt getypt zul je de fout vrijwel automatisch hebben verbeterd.

Geplaatst door rmschoof

Heb je de melding ingetypt of via copy/paste in je forumbericht geplaatst? Want de melding duidt eigenlijk aan dat er in het e-mailadres een onmogelijke fout zit, bijvoorbeeld een komma waar een punt hoort te staan. Of een spatie in het adres.

In elk geval, dat is fout 550. En voor we verder zoeken dus mijn bovenstaande vraag, want als je het hier opnieuw hebt getypt zul je de fout vrijwel automatisch hebben verbeterd.

Hoi ron,

Ik heb het idd met copy/paste gedaan.
Mijn logfile was trouwens schoon !!

thanxx
debby

Hoi,

Inmiddels heb ik dezelfde foutmelding bij een kennis gehad.

Pop heb ik de oude adresgegevens die hij graag wilde behouden gebruikt(bv van planet)

smtp de gegevens van de kabel via wie hij verbinding maakt.(bv van casema)

Probleem DAAR opgelost (bij die persoon dus)

PS als ik zoek op "fout 550"is er nog geeneen opgelost (1 wel maar als je dat leest toch niet )terwijl toch iedereen zegt dat het zo zou moeten.

Bedankt helpmij!!! Ik heb in ieder geval weer iemand kunnen helpen door de tips!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan