foutmelding bij verzenden mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge o

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
ik krijg op het ogenblik continu de foutmelding 'kan bericht niet verzenden. controleer het emailadres in de accounteigenschappen. de reactie van de server was 452 # 4.3.1 queue full.'

iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? moet ik actie ondernemen of ligt het probleem bij de server?

Meer informatie zou handig zijn, maar ik neem aan dat je verbindt met een Exchange server?

Indien ja, dan is de melding duidelijk: De server heeft momenteel teveel mail af te handelen, en dus weigert hij je mail. Lukt het zo'n 10 minuten later nóg niet, dan zeker even de beheerder waarschuwen, want dan is er wat aan de hand (kan bijv. een spammail aanval zijn, te krappe instellingen in Exchange, ernstige vertraging op de Exchange-server etc.)

Succes,

Tijs.

Meer informatie zou handig zijn, maar ik neem aan dat je verbindt met een Exchange server?

Indien ja, dan is de melding duidelijk: De server heeft momenteel teveel mail af te handelen, en dus weigert hij je mail. Lukt het zo'n 10 minuten later nóg niet, dan zeker even de beheerder waarschuwen, want dan is er wat aan de hand (kan bijv. een spammail aanval zijn, te krappe instellingen in Exchange, ernstige vertraging op de Exchange-server etc.)

Succes,

Tijs.

bedankt:thumb:. zoiets dacht ik al, door de melding 'queue full'. nu, een uur later zijn de mails toch verzonden, dus hopelijk was het maar een tijdelijk probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan