foutmelding bij verzenden mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Sinds gisteren krijg ik ook een foutmelding, zonder foutmelding.
Er staat dat de mail niet kan geleverd worden.
Ook staat de mail nog in mijn outbox.
Volgens de ontvanger is de mail wel verzonden, zelfs meerdere keer?

Ik heb AVG anti virus en on line virusscan gedaan met Mcafee stinger, geen virus gevonden.
outlook express 6
Deze morgen heb ik telefoon van skynet gehad en die zeggen dat het iets in outlook is.
Bij mijn hotmail adressen heb ik dat niet, dus waarschijnlijk iets met outlook.
Wie kan mij hier helpen?

Als de ruimte is opgebruikt zal de server (MAILER-DAEMON) een berichtje aan de afzender sturen met de mededeling dat een bericht niet kon worden afgeleverd.

Na het ophalen van je e-mail zullen de ontvangen berichten automatisch van de server worden verwijderd tenzij... er een vinkje staat voor de optie "Een kopie van berichten op de server achterlaten". Om dat uit te schakelen kies je (in Outlook Express) Extra, Accounts... Eigenschappen, Geavanceerd, onder de optie Bezorging kun je het vinkje verwijderen.

Een tweede, vaak voorkomende oorzaak is het gebruik van spamfilters. Als afzender(s) per abuis in de zwarte lijst (blacklist) zijn opgenomen wordt er meestal automatisch op berichten gereageerd (bouncen) met een foutmelding als gevolg.

Verzonden berichten zijn soms te groot. Behalve op de inhoud van je mailbox is er ook een limiet aan de afmetingen van berichten die per keer verzonden worden. Ook dat is per Internet aanbieder verschillend, maar bij gratis accounts is dat vaak zeer beperkt. Als het limiet wordt overschreden heeft ook dat een foutmelding als gevolg.

Dit kan een ven de oorzaken zijn wat ik weet.

probleem is opgelost, alle boxen wat leeggemaakt en nu gaat het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan