Foutmelding bij vullen combobox met heel werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter ML71
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ML71

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
In bijgevoegd bestand heb ik een tabblad met gegevens. In een formulier heb ik een combobox gemaakt waarin het hele datagebied van het tabblad met gegevens geladen moet worden en bij een change-actie op de combobox zouden de textboxen op het formulier automatisch gevuld moeten worden. Ik krijg bij het laden van het formulier echter een foutmelding "kan het opgegeven object niet vinden". Ik kom er echter maar niet achter wat er dan niet goed is.... wie geeft me advies?

Bekijk bijlage TestbestandML.xlsm

Code:
For n = 1 To UBound(sq, 2)
        Me("titel" & [COLOR=#ff0000][B]n - 1[/B][/COLOR]).Caption = sq(1, n)
    Next

Het openen van je bestand gaat ook niet jofel omdat het werkblad 'organisaties' ontbreekt.

Laatst bewerkt:
Ah, ok helder....

Er was inderdaad een werkblad 'organisaties' maar die heb ik verwijderd. Dit werkblad wordt in de code nergens aangeroepen, dus ik snap niet helemaal waarom het openen van het bestand dan niet helemaal goed gaat?

Kijk eens bij de gebeurtenis Workbook_Open

mmm... dat was wel blont van me ja :s

thanks iig snb, ik ben weer een heel stuk wijzer en het werkt als een trein!

Ik heb toch nog een aanvullende vraag. Ik heb het bestand nu uitgebreid met een tabblad voor organisaties en een bijbehorend formulier om het mee te bewerken.

De bedoeling is dat ik later vanuit een ander formulier bij het niet bestaan van de organisatie of locatie, het juiste beheerformulier opent, en dat de nieuw ingevulde gegevens meegenomen worden in de verdere verwerking. Het lijkt me dat ik hiervoor de labels en tekstvelden andere volgnummers moet geven in de beide formulieren om de waarden van de objecten vast te kunnen houden, dit heb ik dan ook zo gedaan.

Bij het testen van de nieuwe situatie kan ik alle acties wel uitvoeren, alleen wordt het wegschrijven bij het bijwerken van organisaties niet gedaan en ik zie gewoon niet waarom dit zo is... Gaarne nog eens advies!

Bekijk bijlage TestbestandML2.xlsm

Laatst bewerkt:
Het is altijd handig om naar het juiste werkblad te schrijven:

ipv
Code:
    With Locaties.Cells(1).CurrentRegion.Offset(1)
        .ClearContents
        .Resize(UBound(cbo_NaamLoc.List) + 1, UBound(cbo_NaamLoc.List, 2) + 1).Value = cbo_NaamLoc.List()
    End With

Code:
    With [COLOR="#FF0000"]Organisaties[/COLOR].Cells(1).CurrentRegion.Offset(1)
        .ClearContents
        .Resize(UBound(cbo_NaamLoc.List) + 1, UBound(cbo_NaamLoc.List, 2) + 1).Value = cbo_NaamLoc.List()
    End With

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan