foutmelding bij windows live mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniiy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2014
Ik heb windows 8 en heb daarbij Windows Live Mail 2012.
op mijn oude laptop deed windows live mail het altijd gewoon maar nu dat ik het op mijn nieuwe pc heb gezet doet die het niet.
ik krijg steeds een foutmelding.
ik heb al op internet gekeken wat ik moet doen en dat ook uitgeprobeerd maar ik krijg steeds dezelfde melding.
weet iemand misschien wat ik moet doen zodat ik mijn mail kan gebruiken.

de melding die ik krijg is:

Voor het account Kefas kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Het verbinding maken met de server is mislukt.

Server: 'mail.kefas.nu'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 10060

kan iemand me hierbij helpen?

alvast bedankt

Lijkt mij dat gebruikersnaam en/of wachtwoord niet kloppen, want die POP3 server is gewoon prima bereikbaar.

Tijs.

Hoi Tijs,
nee ik heb het wachtwoord correct ingevuld maar krijg nog steeds dezelfde melding.

Ook de gebruikersnaam kan de oorzaak zijn.

Maar goed, doe het even zo:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl
Klik op "Windows onderdelen toevoegen en verwijderen" in de linkermarge.
Voeg de "Telnet-client" toe.

Zodra dat gebeurd is:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k telnet mail.kefas.nu 110
Je hoort dan een prompt met +OK Dovecot DA Ready erin te krijgen.
Doe in de sessie met de mailserver het volgende:
USER jouwgebruikersnaam
PASS jouwpassword
LIST

Natuurlijk jouwgebruikersnaam vervangen door wat je hebt ingevuld als gebruikersnaam in Live Mail en jouwpassword vervangen door wat je hebt ingevuld in Live Mail als password.
Het laatste commando zou je dan (bij succesvolle aanmelding) wat moeten melden over het aantal berichten dat je hebt etc. [Zie hier voor een voorbeeld etc.]

Met Quit meld je je weer af in de Telnet sessie.

Tijs.

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je topic verplaatst van Nieuwsbrief ---> E-mailprogramma's - Windows Live Mail (WinVista / Win7 / Win8).

Succes met je vraag.

ik heb het geprobeerd om het via de manier te doen wat Tijs aangeeft.
maar als ik dat doe dan krijg ik de melding dat de verbinding is mislukt.
medling.jpg

Dan verklaart dát waarom je de melding krijgt: Op de een of andere manier heb je een verbindingsprobleem, en kun je niet bij die mailserver komen.
Ik geef even een paar dingen die je kunt onderzoeken:
a. Ipv. cmd /k telnet mail.kefas.nu 110 gebruik je het ip-adres van mail.kefas.nu: cmd /k telnet 195.74.65.207 110
Als dat wél werkt, dan is er een DNS probleem, maar je kunt gewoon het ip-adres gebruiken wat ik zojuist aangaf.
b. Als a. niet werkt:
cmd /k tracert 195.74.65.207
Kijk of uiteindelijk (na max. 30 tussenliggende routers) de mailserver wordt bereikt.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

ik heb beiden oplossingen geprobeerd maar ik krijg nog steeds geen verbinding met de server.

bij A. kreeg ik deze melding
melding a.jpg

bij B. kreeg ik deze melding.
melding.jpg

Ter vergelijking geef ik je mijn tracert naar die mailserver.
Oftewel: Je zult met KPN contact moeten zoeken (en geef daar jouw schermafdruk van tracert bij!) zodat KPN hopelijk de router naar die mailserver weer kan herstellen.

Zie dat bij jou het vlakbij waar je moet zijn (na hop 10) het niet verder gaat terwijl dat bij mij wel gebeurt, terwijl dat dezelfde router is.
Ik vermoed dus dat het KPN netwerk geblokkeerd wordt door hop 10 of hop 11 (mogelijk vanwege spam-klachten of andere klachten).

Tijs.

Bijlagen

• tracert-mailserver.png
    tracert-mailserver.png
    47,2 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan