foutmelding Bootvis

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik heb problemen met het programma Bootvis.
Als ik bootvis opstart en kies voor "next boot + drivers delay" dan sluit hij de pc af en start hij opnieuw op maar dan krijg ik plots onderstaande foutmelding:
"Number of physical drives in the trace file is 0, trace file has invalid system configuration information"
Wie weet hier meer over.
Via google vind ik wel meer vragen over dit probleem maar niet echt een antwoord.
* Disk Utilization en/of disk I/O uitzetten helpt niet
* Ik heb twee Sata schijven

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord.
D@nny

Bootvis wordt niet ondersteund door XP SP2, die was bedoeld voor max. SP1, de startbestanden defragmentatie zit in SP2 ingebakken.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Dfrg\BootOptimizeFunction\Enable
Zet deze sleutel op Y.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Prefetcher\BootFilesOptimized
En eventueel deze op 2, indien je de prefetch gebruikt.

helaas

Hoi Lange Pier,

Bedankt voor je reactie. Deze waarden in het register stonden al ingesteld. :(
Met mijn vorige pc had ik goede ervaringen met bootvis onder xp, ook hebben we vorige week op school nog eens gedaan op een pc als voorbeeld van tijdswinst en dat was meer dan behoorlijk. Dus een goed draaiende bootvis kan ook in WinXP SP2 nog aardig wat tijdwinst opbrengen.
Helaas krijg ik hem bij mij niet aan het draaien. Weet jij of iemand anders nog suggesties?

Groeten,
D@nny

Met mijn vorige pc had ik goede ervaringen met bootvis onder xp, ook hebben we vorige week op school nog eens gedaan op een pc als voorbeeld van tijdswinst en dat was meer dan behoorlijk.

Hmmm wazig als je leest wat Microsoft zelf over bootvis zegt.....
http://www.microsoft.com/whdc/system/sysperf/fastboot/bootvis.mspx zei:
Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. The boot optimization routines invoked by Bootvis.exe are built into Windows XP. These routines run automatically at pre-determined times as part of the normal operation of the operating system

Laatst bewerkt:
had ik ook gelezen

Hoi,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Dit had ik ook gelezen op het internet. Zal raar klinken maar het tegendeel is waar. Gemiddeld duurde het opstarten nog maar half zo lang na het runnen van Bootvis.

Toch bedankt en hopelijk zijn er nog mensen die deze ervaring kunnen staven.
Groeten,
Danny

Microsoft schrijft over bootvis dat het niet is ontwikkeld voor XP gebruikers (thuis of op het werk) het is ontwikkeld voor NT ontwikkelaars om systemen te testen. Dat wil niet zeggen dat de defragmenntatie van die boot files niet werkt, deze kan weldegelijk verschil uit maken maar bestaat het risico dat er iets anders weer wordt beschadigt omdat bootvis hiervoor te weinig getest is omdat het nooit dit doel heeft gehad..

Je kan hiervoor ook TuneXP gebruiken
http://www.driverheaven.net/dforce/showdoc.php?doc=txp_download
Deze is gratis en heeft o.a. ook de boot file defragmentatie als optie..
:thumb:

bedankt

Dag Zipe,

Sorry voor de late reactie.
Bedankt voor je antwoord, ik heb TuneXP gedownloaded en het is er zeker niet slechter op geworden.
Verder zie ik dat programma nog een heleboel andere opties heeft.Kan men die zonder problemen allemaal aanzetten of heeft iemand hier slechte ervaringen mee?

Groeten,
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan