Foutmelding CD-ROM

Status
Niet open voor verdere reacties.

paling.vissen

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2002
Hallo allemaal,

Ik heb twee cd-rom gekregen van het hengelsportblad BEET.
deze cd-roms zijn al wat ouder en moeten zelf opstarten onder windows 95 of hoger.

Deze cd-roms werken wel op de pc van mijn kinderen ( windows 98 maar op mijn pc geven zij een foutmelding

de foutmelding is.
This program requires at least 3 mb off free virtual memory to run.

Wat ik heel gek vind want mijn pc
P 4.
XP pro.
768 MB geheugen
en een harde schijf van 40 gb ( nog voor geen kwart vol)

heeft iemand van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn

Groeten John

Het kan in de eerste plaats natuurlijk altijd zo zijn dat het ligt aan XP en aan de NT structuur. Deze zit anders in elkaar en bovendien is het systeem volledig 32 bits en het programma misschien 16 bits wat verklaart waarom hij het in eerdere windows versies wel gewoon doet en in xp niet aangezien die nog konden switchen tussen de twee en xp niet, tenzij het in compatibiliteitsmodus gedraait wordt.

Dat is dan ook een oplossing mits je het spel/programma al geinstalleerd hebt en een snelkoppeling hebt. Dan kun je namelijk bij het tabblad Compatibiliteit onder Eigenschappen aangeven onder welke modus het spel/programma gedraait dient te worden. Dan worden de omstandigheden "nagebootst".

het programma is niet geinstaleerd
de foutmelding krijg ik als de cd in de speler gaat dus voordat ik iets kan doen

hmm eens denken... Probeer dan eens op de xp bak ctrl + alt + del in te drukken en dan bij het opspringende venster onder het tabblad Prestaties het virtuele geheugen te controleren. Het is haast onwaarschijnlijk dat dit onvoldoende is maar check het maar voor de zekerheid...

CPU gebruik staat op 2 %

dus er is voldoende over

DE foutmelding gaat trouwens niet over de cd-rom maar over.
DIRECTOR PLAYER 6.0

This program requires at least 3 mb off free virtual memory to run.

Groeten
John

aha! Kijk nou kan ik meer. Het ligt waarschijnlijk aan die Director Player. De cdrom start automatisch op via de autorun mogelijkheid. Dit moet niet. Je zult een omweg moeten gebruiken:

1. Stop de CD in de speler en wacht het auto opstarten af. Negeer de foutmelding
2. Start Deze Computer op of Windows Verkenner en ga naar de CD-Rom.
3. Kijk of in de root van de cdrom ook een bestandje setup of install.exe staat.
4. Zo ja: start de installatie via dit bestand en niet via de autorun. Zo niet: blader door de cdrom opzoek naar een installatiebestand. Deze moet je gebruiken om het programma/spel te installeren.

Waarom de omweg? Het programma waarmee het autorun menu is gemaakt bevat kennelijk een fout of een memory bug. Dit zul je dus nu moeten omzeilen door de installatie zelf op te starten ipv de autorun die dit normaal zou doen

Via windows verkenner zie ik 6 mappen en een paar bestandjes waarvan het onderstaande de enige is die op een instalatie bestand lijkt
[autorun]
OPEN=Beet.EXE
ICON=Data\Beet.ICO

Wel kom ik een map Quick Time tegen en als ik die open staat er
een instalatie icoon met de tekst
QTINST95 .
als ik dat wil instaleren gaat het na een tijdje ( volgens mij is de instalatie dan bijna voltooid) fout.
hij stopt met het verder instaleren en ik ben terug bij af.

En als je beet.exe opent dan geeft hij die error zeker?

Geplaatst door paling.vissen
Via windows verkenner zie ik 6 mappen en een paar bestandjes waarvan het onderstaande de enige is die op een instalatie bestand lijkt
[autorun]
OPEN=Beet.EXE
ICON=Data\Beet.ICO

Wel kom ik een map Quick Time tegen en als ik die open staat er
een instalatie icoon met de tekst
QTINST95 .
als ik dat wil instaleren gaat het na een tijdje ( volgens mij is de instalatie dan bijna voltooid) fout.
hij stopt met het verder instaleren en ik ben terug bij af.

Open de beet.exe es in de compatibiliteitsmodus. Rechtermuisklik op beet.exe, Eigenschappen, tabblad Compatibiliteit, onder het kopje Compatibiliteitsmodus vink je het hokje aan en kies je uit de lijst Windows98 / Windows ME en klik dan op Ok. Probeer nu opnieuw het bestand te starten.

Geplaatst door Muurhond

Open de beet.exe es in de compatibiliteitsmodus. Rechtermuisklik op beet.exe, Eigenschappen, tabblad Compatibiliteit, onder het kopje Compatibiliteitsmodus vink je het hokje aan en kies je uit de lijst Windows98 / Windows ME en klik dan op Ok. Probeer nu opnieuw het bestand te starten.

Wil niet aangezien het op een cdrom staat dan zou je al de complete cdrom moeten kopieren naar de harde schijf...

Geplaatst door pcfixer

Wil niet aangezien het op een cdrom staat dan zou je al de complete cdrom moeten kopieren naar de harde schijf...

Je kan nog wel kiezen uit et menu anders. Ik heb hier ff een oude CD-Zone uit '96, ook autorun. Hij heeft persé Win95 meldt ie in WinXP.
Ik heb dus de compatibiliteitsmodus aangezet en hij doet hoor.

In dat geval zou het wel kunnen. Eigenlijk stelde ik dat in m'n eerste post al voor :D

heb ik gedaan en krijg nog steeds dezelfde foutmelding

heb de compatibiliteitsmodus op windows 95 gezet en nog dezelfde foutmelding

wat nu wel lukt is het instaleren van de Quick Time versie die op de cd staat

maar ook na deze instalatie , nog steeds dezelfde foutmelding

Kun je eens een lijst met mappen geven die op de cd staan? Desnoods een screenshot...?

Geplaatst door paling.vissen
heb ik gedaan en krijg nog steeds dezelfde foutmelding

heb de compatibiliteitsmodus op windows 95 gezet en nog dezelfde foutmelding

wat nu wel lukt is het instaleren van de Quick Time versie die op de cd staat

maar ook na deze instalatie , nog steeds dezelfde foutmelding

Heb je Windows up-to-date? Er is namelijk es een fix verschenen voor de compatibiliteitsmodus.

Windows is up to date
automatisch en met het servicepack.

wat is een screenshot...?

is dat een printscreen afdruk??

Kan ik een bijlage invoegen??

Ja, een screenshot (aliassen: screendump, screenprint...) is een afdruk van je scherm op dat moment. Met alt + print scrn kun je een afdruk maken van het huidige actieve scherm (standaard het scherm met de blauwe balk). Ff plakken in paint en opslaan als jpg bestand.

Bijlage kun je toevoegen onderaan, bij bijlage toevoegen. Mits het niet groter is dan 100 kb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan