foutmelding code 0x8ac70101 messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloontje

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Berichten
16
Hallo mensen,
Ik heb net een nieuwe headset gekocht (TRust) met usb aansluiting. De audio-instellingen zijn gelukt, de geluidstest doet het goed.Ik kan muziek afluisteren, alleen ik kan geen gesprek voeren. er verschijnt dan een foutmelding : "Messenger is op dit moment niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw. (0x8ac70101)".
Zelf heb ik dit probleem niet kunnen oplossen.
ik heb het volgende al gedaan : MSN opnieuw geinstalleerd, daarna oudere versie geinstalleerd, daarna firewall uitgeschakeld, daarna avg antivirus scanner uitgeschakeld. Daarbij kun je nog bij configuratiescherm bij software herstellen doen. Na dit alles gedaan te hebben blijft dezelfde storing bestaan. Ik kan alles behalve een gesprek voeren via msn dus. Ik heb besturingssysteem windows vista sp1.
Wie kan me hiermee verder helpen. B.v.d, groetjes, kloontje.
 
Hallo dwergman25, bedankt voor je reactie, maar ik ben een leek op pc-gebied. Wat is firmware, en hoe doe ik dat updaten ? Ik heb die headset gekocht, en ik hoefde alleen maar in usb poort in te steken, in messenger audio instellen en hoppa..........meer weet ik niet.
Kun je me misschien hiermee verder helpen ?
groetjes, kloontje.
 
Hallo, bedankt voor de info. Ik heb de pagina van sitecom-router bezocht en het blok 'upgrade firmware' gevonden. Hier staat dat een wl-018 password ingevuld moet worden en je kunt zoeken naar een upgrade-file op de pc.
Je kunt vervolgens 'start upgrade' doen. Gaat dat zomaar, want ik ken geen password en er is geen upgrade-file.
De router zit via een kabel verbonden met mijn pc, en wireless met een 2de pc. Overigens met mijn oude monitor met ingebouwde microfoon had ik geen problemen met de verbinding. De hoorn gaat zeg maar aan beide kanten over, maar er wordt niet 'opgenomen'. Poort dicht ??
Ik weet het niet. Hopelijk kun je me weer een stapje verder helpen.
Groetjes, kloontje.
 
ja kun je kijken, weet je welke poort het is? kun je denk ik zien bij de instellingen!
 
Hallo allemaal.............het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb nog eens MSN messenger verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Ik heb diverse poorten opengezet. Het helpt niet. Wat wel gaat is praten via skype. geen probleem.
Wie o wie kan me nog verder helpen.

b.v.d., Kloontje.
 
Hallo allemaal,
blijkbaar is mijn probleem een uniek probleem. weet misschien toch iemand een tip waar ik evt moet zoeken om het probleem op te lossen.
Met mijn oude pc, met ingebouwde microfoon aan de monitor lukte het zonder problemen. Nu , met de nieuwe pc met windows vista lukt het vanaf het eerste moment niet meer. Ik ben uitgezocht, weet het niet meer. Alleen het upgraden van de firmware heb ik niet gedaan, omdat ik het risico te groot vind voor onherstelbare schade aan router.
Wie o wie ?????
b.v.d.,
Kloontje.
 
Hallo......weet iemand misschien of AVG-free iets doet met messenger gesprekken tegenhouden of zo ??. Ik kan in het hele AVG-menu niets hierover vinden.
M.v.g., kloontje
 
Hallo mensen, ik las ergens iets over upnp. Dit heb ik vergeleken met mijn 'microfoon'-gesprekspartner, en nu blijkt dat ik internetverbinding heb via upnp met beperkte NAT (gebruiker), en 'microfoontje' heeft geen upnp ondersteuning. Kan dat het probleem zijn ? als ik upnp uitschakel in mijn router zou het dan lukken, of kan 'microfoontje' upnp downloaden of inschakelen ??
Hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan