foutmelding diskettestation

Status
Niet open voor verdere reacties.

g.baart

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Bij het opstarten komt de melding

floppy disk(s) fail (40)

Ik kan wel verder (door op F1 te drukken) en alles doet het gewoon, behalve mijn diskette. Het lampje op het station blijft continu branden. Kent iemand dit probleem en wat kan ik eraan doen??

aanvullende info: dit probleem ontstond nadat ik een dvd rom had vervangen voor een dvd brander. Ik ben echter niet aan de kabels of bedrading van de diskette geweest. Heb alles nagelopen. Alles zit goed aangesloten.

Vreemd, want het is in principe een bekabelingsmeldingfout (is dat wel een goed nederlands woord :D )
Weey je heel zeker dat alles vast zit ? Ook de voedingskabel ?

FDD kabelbreukje ?

Laatst bewerkt:
is er een manier om te controleren dat de kabel inderdaad is gebroken? Of moet ik gewoon een nieuwe proberen. aan de kabel zitten 2 stekkers. een master en een slave. Nu heb ik master erin zitten. Zou het helpen om de slave er in te steken.

Kijk goed of íe er niet verkeerd om inzit. Een ander kabeltje proberen kan ook geen kwaad. Er is natuurlijk altijd nog de mogelijkheid van een kapot drive of een kapot controllertje, maar omdat de pc open is geweest, blijf ik gokken op een verkeerd om of niet goed aangesloten kabeltje.

ik ga in ieder geval een andere kabel proberen. Verkeerd om erin steken lukt niet.
laat wel weten hoe het gaat.
Alvast bedankt voor het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan