• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Foutmelding door valutawaarde

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Beste,
In bijgevoegd bestandje staat een tabbelletje gekopieerd van internet. Ik wil het resultaat van B2*C2 in I2 zien maar ik krijg steeds een foutmelding (#WAARDE!). Hoe krijg ik het € teken in de cellen met een € waarde weg zodat de foutmelding niet meer verschijnt maar wel het echte resultaat?
Met beste dank op voorhand voor de hopelijk verlossende tip in de celeigenschappen.
nIh1IlO

Bijlagen

Zo bijv.
Code:
=A2*SUBSTITUEREN(B2;"€ ";"")
Beter is echter een stapje terug. Waar komen deze waarden vandaan? Waarom wordt geen valuta-notatie gebruikt in de cellen maar tekst?

Dat kan je toch makkelijk doen met power query?
Je heb ik weet niet hoeveel bestandjes ingeladen.

Beste meedenkers, ik heb de formule van substitueren gebruikt maar de foutmelding blijft. Power query is me voorlopig nog niet bekend, maar ik zoek het uit.
Inderdaad het was niet de bedoeling de andere tabs met bestandjes te delen. Mag ik dan ook beleefd vragen om dit bestand te verwijderen of althans de tabs behalve Blad3.
Mvg,
nIh1IlO

Zie bijlage waarin het werkend staat. Heb alle tabs (en 43 queries) verwijderd behalve Blad3. En nogmaals: het is symptoombestrijding...

En er staat geen spatie na het € maar iets wat erop lijkt. (Teken 160, een "non-breaking space"). Mogelijk dat het jou daarom niet lukte...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En nog een oplossing met power query.
Ook in dit bestand alles verwijderd. Dus ook de in geladen bestanden in power query.

Bijlagen

Na het euro-teken staat geen spatie maar een non-breaking space, ASCII 160.
Probeer het eens zo:
Code:
=A2*RECHTS(B2;LENGTE(B2)-2)

Beste meedenkers,
Van harte bedankt voor de service, de medewerking en de goede tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan