Foutmelding doorlopend formulier/subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

williamjr007

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Hallo,

ik heb enkelvoudig formulier met een sub-formulier in de koptekst. Tot zover geen probleem en zowel hoofd als subformulier werken zoals het moet.
Screenshot_3.jpg

Wat ik echter wil is een doorlopend formulier met een subformulier in de koptekst.
Screenshot_2.jpg

Verander ik de eigenschappen van het hoofdformulier naar doorlopend formulier, en klik ik dan in een veld van het subformulier dan krijg ik steeds volgende melding:

"Er is een fout opgetreden in de communicatie tussen Microsoft Office Access en het OLE-bronprogramma of het ActiveX-besturingselement".

Screenshot_4.jpg

Ik heb al in de VBA editor naar verwijzingen gaan kijken, maar daar zie ik geen missing dll's of zo.
Het heeft blijkbaar toch iets te maken met de combinatie doorlopend formulier/subformulier.
Iemand een idee hoe ik dit anders kan oplossen?

Bedankt!

--> Na wat verder testen kom ik tot de conclusie dat het probleem zich alleen voordoet als in het subformulier een nieuwe record wordt aangemaakt. Als ik dan de foutmelding wegklik kan ik echter wel gewoon verder zonder problemen en wordt de record weggeschreven :rolleyes: Toch zou het beter zijn dat de foutmelding niet verschijnt om andere gebruikers niet in verwarring te brengen.

Laatst bewerkt:
Zonder voorbeeldje kunnen we er niet zo bar veel van zeggen. Je krijgt een foutmelding, dus de code zal ergens stoppen. Dat is dan meestal het punt waar het fout gaat. Ik vermoed dat je subformulier in de koptekst is gekoppeld aan de bron van het hoofdformulier, en dan kan ik me wel iets voorstellen bij de problemen, want je koppelt dan een subform aan een nog niet-bestaand record. Maar nogmaals: zonder voorbeeldje is er weinig verder van te zeggen. Hoe kom je trouwens aan mijn beoordelingen? :D

Vraag me niet waarom maar de foutmelding is verdwenen... :eek:
Des te beter voor mij natuurlijk, maar ik heb er geen zinnige verklaring voor.

Geduldig wachten tot-ie weer terugkomt, meestal de volgende dag :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan