Foutmelding: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Status
Niet open voor verdere reacties.

edekorte

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Ik krijg sinds een dag tijdens het opstarten een blauw scherm met de volgende foutmelding:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

stop:0x000000D1 (0x000002A8, 0x00000002, 0x00000000, 0xF63B1AE6)

BT45016.sys_Address F63B1AE6 base at F636F000, Datestamp 437aa5a8

Ik denk zelf aan een driverconflict maar er is de laatste tijd niets veranderd wat hardware en software betreft.
De laatste was een driver tbv. InternetPlusBellen, voor de Speedtouch modem maar die draait alweer een maand.
Systeemherstel werkt ook al niet, wie helpt mij?

Bij voorbaat dank,
Eric de Korte

BT45016.sys veroorzaakt het probleem, maar Google kan me niet helpen als ik daar BT45016.sys intik.

Verwijder die modem eens en kijk wat die dan doet.
Gaat het nu dan moet je nadien een andere driver van die modem installeren.

Driver van router gedeinstalleerd en opnieuw opgestart, tot 3 keer toe blauw scherm, toen pas kon ik inloggen.
Probleem blijft dus, het gekke is dat hij dus na een aantal keer booten wel doorstart.
Is een nieuwe installatie met behoud van bestanden een optie, of zijn er programma's die deze fouten automatisch herstellen?

EDIT: het moet zijn: BT4501G.sys, geen 6 maar en G dus.
Als ik kijk bij eigenschappen router zie ik dit nummer staan onder Windows/system32/drivers/..........
Maar die driver staat er al een maand op zonder problemen?

Laatst bewerkt:
Je foutmelding staat op Microsoft TechNet. (Tweede van boven.)
Op Driver Agent vond ik het bestand BT4501G.sys. Controleer of jouw driver dezelfde datum heeft, anders de recentste installeren.

Edit: soms probeert XP zolang mogelijk conflicten op te lossen, maar bijvoorbeeld na een normale update van XP, lukt het niet langer en beginnen de BSOD's.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan