Foutmelding Drupal 7 en toepassen van patch

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste mensen,

Sinds kort ben ik wat aan het vogelen met Drupal. Ik probeer een beetje de administrative-interface te begrijpen en wat verschillende soorten content aan te maken. Bij het aanmaken van een standaard Artikel, stuitte ik op de eerste foutmelding. Bij zo'n artikel heb je de mogelijkheid om een afbeelding toe te voegen. Bij het uploaden (en ook bij het verwijderen) van de afbeelding verschijnt de volgende foutmelding:

Notice: Array to string conversion in DrupalDefaultEntityController->cacheGet() (regel 369 van C:\xampp\htdocs\drupal-7.22\includes\entity.inc).

Nu heb ik een beetje rond zitten neuzen op de forums van Drupal en ben tot de ontdekking gekomen dat dit soort foutmeldingen bij wel meer zaken voor kunnen komen. Een aantal mensen geeft aan dat het een bug in de core is. De afbeelding wordt verder wel gewoon weergegeven of verwijderd, maar voor een CMS als Drupal is dit toch niet zo netjes. Zeker als je websites voor (grotere) opdrachtgevers zou maken met dit CMS.

Op het forum werd ook een patch aangeboden. Voor een groot aantal mensen verhelpt dit het probleem. Omdat ik volledig nieuw ben bij Drupal ben ik gaan zoeken naar manieren waarop een patch toegepast wordt. Dit blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn. Op de website van Drupal komen een aantal manieren aan bod: via git of via Cygwin. Ik begrijp alleen van die achterliggende Commandline-applicaties helemaal niets.

Ik heb Drupal handmatig geïnstalleerd: zelf database, gebruiker,php.ini, enz. gemaakt/aangepast. Drupal is verder met succes geïnstalleerd, maar het updaten van core en modules gaat tegenwoordig vaak via Drush/Git????? Ook het toepassen van patches gaat op deze manier. Mijn vraag is het volgende: kan iemand mij uitleggen wat Drush en Git is en wat de relatie is met Drupal? Evt. goede link mag ook, maar ik vind zoveel meer voor gevorderde gebruikers, dat ik het al snel niet meer begrijp. Is het verder ook mogelijk om zo'n bestaande installatie die ik heb te koppelen aan Drush?

Misschien dat iemand ook kan uitleggen hoe ik een patch installeer m.b.v. Cygwin? Zit nu maar een beetje commands in te voeren waarvan ik niet eens weet wat ze betekenen. Is niet zo handig denk.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groet,

Anton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan