Foutmelding en blokering bij opstarten na instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubengraafland

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Foutmelding en blokering na opnieuw instaleren Windows 98 se

Hallo,

Ik heb een (groot) probleem ik hoop dat een van jullie me kan helpen

Ik heb een computer uit ’97 het is een AMD K6 200 Mhz.
De computer heb ik laastst verplaats, de computer ging meteen gek doen met het geluid pas later weergeven. Ik heb de computer weer terug gezet maar, de computer dee nog steeds even gek. Ik heb de computer geformateerd em windows 98 SE opnieuw geinstaleerd.
Was de computer klaar met instaleren moet je hem opnieuw op starten ik heb dat gedaan. Alees gaat goed ik krijg dat scherm van dat Windows 98 bezig is met opstarten, staar er “Een beschermingsfout van windows u moet de computers opnieuw opstarten” zo gezegd zo gedaan. Maar ik kreeg gewoon dezelfde fout. Ik heb de computer weer opnieuw opgestart nu kreeg ik niet de melding dus ik krijg weer dat scherm met Windows 98 is bezig met opstarten maar nu bleef die haken op dat beeld waarbij het hele beeld zwart is behalve een knipperend streepje helemaal linksbovenin zo heb ik de computer nog en aantal keren opnieuw opgestart maar ik krijg steeds een van deze bovenstaande problemen. Daarna heb ik de computer een aantal keer geformateerd en windows 98 en 98 se erop geinstaleerd nog steeds hetzelfde. Ik heb ook en partie gemaakt maar nog steeds hetzelde. Ik heb nog de tip gehad van iemand op de chatbox van helpmij.nl en die gaaf mij de volgende tip om bij het formateren “format C: /u” te gebruiken inplaats de normale “format C:” dan wordt namenlijk alles gewist heb ik ook geprobeerd maar nog steeds die problemen. Wat ik ook nog heb geprobeerd na aanleiding van een tip een ander besturing systeem erop te insteleren (maar ik heb er maar 2 windows 98 en 98se) maar geen verschil.

Ik hoop binnenkort van het probleem af tezijn. Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Ruben Graafland.

Laatst bewerkt:
2de probleem erbij

Hallo,

Ik heb de computer een keer opgestart met de opstart diskette van Windows 98 se maar als ik nu een andere diskette in de diskettedrive doe geeft de computer nog steeds aan dat hij de opstart diskette in de diskettedrive heeft en als ik een programma opent wat op die opstartdiskette zit kan de computer gewoon dat programma openen terwijl er een andere diskette inzit

Wat nu ?????????????????????????????/

Ik denk dat door het verplaatsen iets los is gaan zitten. Je zou eigenlijk de systeemkast eens open moeten maken en zeer voorzichtig kijken of alle dingen goed in het slot zitten. Hierbij moet je wel zorgen dat je vrij bent van statische electriciteit door het metalen deel van de systeem kast vast te pakken en b.v. de verwarming.

Het meest waarschijnlijke is dat het wordt veroorzaakt door de geheugenbank(jes). Dus ik zou daar beginnen.

LET WEL OP DAT JE DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT HAALT.

Hoi,

Wat ook veel mensen zeggen is dat de Hardeschijf kapot is. Kan dit dan zomaar ? en als de hd echt kapot is kan ik er dan nog wel gegevens op opslaan en als tweede hd gebruiken want al ik dir doe dan ziet hij nog wel gegevens

Groeten Ruben

om te beginnen is de schakeloptie /u achter die format een oude schakeloptie en doet hij nu hetzelfde als de gewone format. Dit heeft je dus duidelijk niet geholpen.

Als je harde schijf gewoon benaderbaar is door het commando dir is het onwaarschijnlijk dat het je harde schijf is die stuk is. Bovendien komt je bootproces vrij ver en kan windows dus lezen van je harde schijf.
Je zou echter even kunnen booten van een opstartdiskette en het commando scandisk /all [enter] doen. Doe ook even een oppervlaktecontrole en dat weten we zeker dat je geen beschadigde sectoren hebt.

Voor je geheugen kan je even de volgende test doen, www.memtest86.com

vervolgens moet je idd even je kast open maken en alle kabels goed aandrukken.

Boot vervolgens eens in de veilige modus (herhaaldelijk F8 drukken) en meld me eens of dat lukt.

Hallo,

Sorry voor mij late reactie.

Ik heb gisteravond Windows ME geinstaleerd. Die doet het nu bijna helemaal. Tijdens het instaleren krijg ik ook de melding bezig te repareren van cluster 483.609 (volgens mij) en dat deet hij een aantal cluster. Wat ik nu heb al ik iets wil instaleren dan krijg ik een foutmelding van Kan bestand niet kopieren of er is een fout opgetreden en dergelijke. Wat ik denk is dat Windows 98 Se belangrijke gegevens op die kapotte clusters zet en dat ik daardoor een foutmelding krijg.

Maar is het mogelijk dat ik die kapotte cluster met een figuurlijk hekje kan afzetten zodat er geen data op dat gedeelte kan ?

Ik hoop dat je hier antwoord op hebt. En ik zal je idee ff proberen en je hoort me reactie nog wel

Ruben,

Zodra er beschadigde clusters komen op je harde schijf heeft de harde schijf z'n beste tijd gehad. Mijn advies maak een backup van belangrijke zaken, want ik denk niet dat je harde schijf nog lang mee gaat.

Groeten,

doe eens een oppervlaktecontrole met scandisk !

Hoeveel beschadigde clusters heb je ? En wat is je merk en type harde schijf ?

Hallo,

Je had gereageerd op me vraag op het forum van Helpmij.nl ( Als je hier klikt kan je het nog is nalezen ) Ik heb beide test uitgevoerd ik zal je ff het resultaat zien: Toe ik die controle uitvoerde van oppervlakte controle zag ik voor dat hij bei dat hokje was stond er een B van bad clusters maar toen hij het voltooid had stond er " 0 Bad clusters" En met scan disk stond er " Scan Disk did not find any problems on drive C:" En ik heb ook nog de geheugen test gedaan maar na 6 tests was ik het wel zat er er stond nix over problemen dus dat is ook allemaal goed

Maar weet jij hoe ik de kapootte met een figuurlijk hekje kan afzetten dat er geen data op kan ?

Met vriendelijke groet,

Ruben Graafland.

graag in vervolg via het forum en niet via privebericht.

Probeer eens op te starten met een bootdiskette (download http://dos.li5.org/IMGS/WIN98SE.EXE)

doe dan eens het commando:

scandisk /all [enter]

Nu worden de clusters nu wel als bad gemarkeerd en kan er niet meer op gelezen dan wel geschreven worden.

Verder zou je nog bijv disk doctor van norton kunnen gebruiken voor een second opinion. Een bad cluster kan een softwarematig of hardwarematig probleem zijn. De eerste is op te lossen met een format, de tweede niet.

Heb je veel bad clusters of krijg je er meer bij dan is je harde schijf kapot aan het gaan. Je kan er dan nog even spinrite op los laten, zie de site http://grc.com/sroverview.htm ! Zou dit dan zeker doen. Verder kan je eventueel een low-level format proberen met het tooltje van de fabrikant. Maar zou eerst spinrite proberen, want een low-level format is niet helemaal zonder gevaar.

Succes

Het wel of niet krijgen van beschadigde clusters op een harde schijf is niet in te stellen. Deze vraag kreeg ik namelijk via PB.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan