foutmelding en niet willen opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Hallo,

Mijn PC start niet meer op. Ik draai op Vista met een goede pentium dual core. Ik zit wel eens op de nieuwsgroepen;) het besturingssysteem is gewoon legaal.en ik heb al een tijdje word via de nieuwsgroepen. Na het verwijderen van superantispyware (dit is lastig) starte hij zoals gezegd niet meer op. Een foutmelding appwiz.cpl. Volgens mij heeft dit te maken met Genuine advantage die aan zou geven dat er illegale software zou zijn.Veilige modus lukt wel. Het rare is dat ik een handeling deed die een programma verwijderde c:programfiles en nu het scherm op zwart gaat.

Wat ik heb gedaan is via veilige modes naar systeemherstel, eerdere datum.
Ik hoopte dat ik weer "beeld" zou krijgen in de normale modes.
Dit lukt niet. Alleen in de veilige modes. (hij geeft trouwens aan de situatie via systeemherstel te hebben aangepast naar begin december.

Vragen waar jullie mij bij kunnen helpen:
Hoe kan ik weer opstarten in normale modus
Wat betekent het (ontbrekende) bestand app.wiz.cpl?
Als er een progje is dat herkend wordt door genuine advantage van Microsoft, hoe weet ik dan welke dit precies is?
Kortom hoe los ik mijn probleem op?
Ik hoop dat ik duidelijk ben

Bedankt alvast!

Jerry

aanvulling

de 2e "smilie" hoort er niet te staan. Daar hoort te staan via program files.

Ik heb geen idee wat er verder met je pc aan de hand is, maar ik kan je wel melden wat appwiz.cpl is: Dat is het Configuratiescherm -> Software programma waarmee je programma's (en Windows onderdelen) kunt toevoegen en verwijderen.

Probeer eens in Veilige modus: Maak op je bureaublad een snelkoppeling naar sfc.exe /scannow
Rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

Met een beetje mazzel is daarna in ieder geval die melding over appwiz.cpl weg. Misschien lost het ook nog meer op dan dat, maar dat kan ik vanhieruit niet beoordelen.

Succes,

Tijs.

korte vraag

Tijs,

Dank voor je hulp, misschien dom maar hoe krijg ik die snelkoppeling?

Hij geeft alleen een dergelijk bericht bij het opstarten, als mededeling.

zwart scherm met cursor

Dag Tijs,
Ik heb sfcexe scannow gedraait vanaf de c prompt hij start (opnieuw) op met een zwart scherm met alleen de muis (pointer). Heb je nog eventueel suggesties?

bedankt alvast

Jerry

Als ik het goed begrijp heb je sfc.exe /scannow gedraaid in Veilige modus. Je hebt het sfc-programma ook in werking gezien op je scherm (een balkje die langzaam zich vult van links naar rechts). Hierbij heb je verder geen (fout-)meldingen gezien.

Hierna heb je de computer opnieuw 'normaal' opgestart maar alleen de muiscursor is te bewegen, en verder start Vista niet door.

Correct samengevat? En gaat het nu wat verder/anders dan in je eerste posting of is er geen verbetering/verandering?

Tijs.

Laatst bewerkt:
klopt

Thijs,

er zat een nacht tussen, maar je samenvatting is juist.
Gelet op mijn eerste post, denk ik nog steeds dat MS dat genuine programma in werking heeft gesteld.voor een van mijn softwareonderdelen.Alleen dan ben ikbenieuwd op welk progje hij reageert
Ik werk momenteel alleen in veilige modus.

Dan heb ik verder geen hints/tips meer voor je (zie in mijn eerste posting dat ik alleen een verklaring voor appwiz.cpl voor je had).

Hopelijk reageert er nog iemand hier op het forum met wat hulp/tips.

Tijs.

erg bedankt

Tijs,

Erg bedankt.
Het is knap irritant alleen in veilige modus te kunnen werken. Een aantal dingen lukt n.l. niet in de veilige modus, zoals usb sticks aansluiten en muziek afspelenHoop idd dat nog iemand anders reageert.
Ik herinner mij dat ik vanuit veilige modus op mijn bureaublad een paar icoontjes verwijderde. Het waren spam/icoontjes. Later starte het systeem niet meer normaal op. Maar ik kan niet met 100% aangeven wat nu de echte oorzaak is.
Het nu reg cleaner gebruikt. Dit heeft geen oplossing geboden. Ben nu maar mijn bestanden aan het veilig stellen. Heb helaas pas aan het eind van de week echt tijd voor een herinstallatie. Houd mij tot die tijd aanbevolen voor andere tips
Nogmaals fijn dat je reageerde

Jerry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan