Foutmelding en programma stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkuipers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Hallo,

ik krijg de volgende melding als ik een form wil openen: "an unhandeld win32 exception occured in MSACCESS.EXE" en access stopt.
Weet iemand hier de oorzaak van? Het gebeurt maar bij 1 bepaald formulier.

Peter

Dan is dat formulier corrupt, vrees ik. Je kunt nog proberen de db te repareren, of te compileren maar ik ben bang dat dat weinig gaat helpen. Ik denk dat er weinig anders opzit dan het formulier verwijderen en opnieuw aanmaken. Je kunt nog proberen om een nieuwe db te maken, alle objecten minus het bewuste formulier te importeren, en de db opslaan en een kopie maken, en daarna het formulier te importeren in één van de 2 nieuwe versies, maar ik denk niet dat het formulier dan wel werkt, en dat je db dan weer gaat crashen. Kortom: weggooien en opnieuw maken. Dat zou ik dan wel doen in een nieuwe db, zoals hierboven beschreven om de kans te verkleinen dat het nieuwe formulier de db weer opblaast.

Hallo OctaFish,

ik had gelukkig nog een back-up van waaruit ik het betreffende form heb gekopieerd. Nu werkt alles weer.
Alleen nog een vraagje: ik heb tussentijds niets aan deze form veranderd, heb u enig idee hoe komt het dat hij ineens corrupt is?

Peter

Het overkomt mij ook wel eens (vaker dan ik zou willen) zonder dat ik er een verklaring voor heb kunnen vinden. Dus helaas kan ik je geen verklaring geven. Maar regelmatig een backup is geen slecht idee :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan