foutmelding: er is een niet compatibel stuurprogramma gevonden

• Onderwerp starter Onderwerp starter may2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

may2

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
hoi allemaal,

na het installeren van Adobe Premiere Elements krijg ik de foutmeldeing:
er is een niet compatibel stuurprogramma gevonden.

Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd van NVIDIA, opnieuw opgestart, maar krijg dezelfde melding.

In het programma blijft het veld linksboven(waar de video groot moet worden vertoond) ongevuld (ik zie wat er onder het venster zit). En het werkt niet lekker en traag.
Wat moet ik doen?

Groetjes,
May2

Welke versie van Adobe Premiere Elements gebruik je?
En welk videokaart heb je in je pc?
Zou je ook wat meer informatie kunnen geven over de rest van je pc? (hoeveelheid geheugen en processor)

Beste Mr Fixit,

bedankt voor je reactie.

Het is Adobe Premiere Elements 9.

- Grafische kaart: NVIDIA GeForce 7300 GS met de laatste driver
- IntelCore Duo ( ik schrijf even over wat ik hier zie staan: ) 6300 1,86 GHz
- Windows XP Home edition, versie 2002, Service Pack 3

Groetjes,
May2

Laatst bewerkt:
Officieel is je cpu te traag, maar dit zou niet tot die foutmelding mogen leiden.

Maak eens een uitdraai van de rest van je hardware.
Download Speccy (http://www.piriform.com/speccy) installeer dit programma en start het op, kies voor file en voor save as txt.
Plaats vervolgens deze txt file even in dit topic (als bijlage toeveogen bij je post).

gegevens van mijn pc

Beste Mr Fixit,

hierbij de gegevens in een bijlage.

Groetjes,
May2

Bijlagen

nieuwe geluidsdriver helpt niet

Beste Mr Fixit,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb de nieuwe Realtec driver geinstalleerd en opnieuw opgestart.

De foutmelding blijft (''er is een niet compatibel stuurprogramma gevonden'')
In Adobe Premiere Elements 9 zie ik in het venster waar de video groot zou moeten worden afgedraaid nu één onbeweeglijk beeld van die video.

Het vervelende is, dat ik nu helemaal nergens geluid meer heb:confused:...niet via cd speler, niet via Win. Movie Maker ( en nog steeds niet in Adobe Premiere Elements 9). En ik wilde net mijn video bekijken en beluisteren van mijn optreden gisteren...(via Win Media Player)
(Er staat niets gedempt).

Wat tedoen?

Groetjes,
May2

Laatst bewerkt:
Vervelend dat je nu helemaal geen geluid meer hebt.

Er zijn 2 opties:
- Je gaat naar apparaatbeheer en kiest bij de geluidskaart (Realtek High Definition Audio) voor "Vorig stuurprogramma".
OF
- Je gebruikt systeemherstel om het systeem te herstellen naar de status voor dat je de driver installeerde, als het goed is is er automatisch een herstelpunt aangemaakt.

herstellen gelukt!

Beste mr Fixit,
Ik kon vanmidaag even niks doen, maar het herstellen is gelukt en ik heb weer geluid! Hoera!
Het probleem met Adobe Premiere Elements 9 is echter nog niet opgelost...

groetjes,
Maybelline

Niet compatibel stuurprog.-Adobe Premiere Elements 9 draait niet

Hoi allemaal,

Adobe Premiere Elements 9 draait nog steeds niet, ondanks de nieuwste grafische driver...wie kan me helpen?

Groetjes,
May2

Adobe bellen

dank je, ik zal het doen! Ik zal het laten weten.
Groetjes,
May2

Adobe Prem. Elem.9 "Er is een niet compatibel stuurprogramma gevonden".

Beste May2,

inmiddels heeft een fors aantal mensen de door jou omschreven ervaring met Adobe Premiere Elements 9 in combinatie met NVIDIA GeForce xxxx. "Er is een niet compatibel stuurprogramma gevonden".

Wij zijn erg benieuwd naar jde door jou gevonden oplossing die je wellicht van Adobe hebt gekregen? Alvast bedankt voor de moeite.

Groet CamBroek

Opgelost: Adobe Prem. Elem.9 "Er is een niet compatibel stuurprogramma gevonden".

Beste mensen,

om te voorkomen dat ook ik niet de oplossing op het forum plaats omdat het nu weer allemaal werkt, bij deze.

Ik heb de oplossing gevonden voor diegenen met nVidia Geforce xxxx series.
1. Verwijder de file “\\Documents and Settings\All Users\Application Data\Adobe\Premiere Elements\9.0\BadDrivers.txt”
2. Opnieuw opstarten en voilá: it works!

Ernstig vind ik dat Adobe hier zélf geen melding van maakt :mad: en dat je erg diep/ver moeten zoeken om via verschillende fora hier achter te komen.

Hoe dan ook, bij mij werkt het weer.:D

Groet CamBroek

Welkom bij Helpmij.nl CamBroek :) We zijn blij met je oplossing, maar wil je volgende keer zelf een topic openen? In een oud topic een post plaatsen is niet de bedoeling :)

Beste Cambroek,
Bedankt voor je reactie. Ik had zelf nog nergens een oplossing gevonden.
Ik heb inmiddels een zelfde tweedehands videocamera gekocht als ik eerst had, waardoor ik nu gewoon weer de video's kan bewerken met Wind. Movie Maker, en daar ben ik erg blij om.
Ik heb Adobe Prem. Elem.9 niet meer nodig...ik heb je oplossing wel bewaard, mocht ik in de toekomst dit progr. nodig hebben met meer mogelijkheden...dan weet ik het te vinden, hartelijk dank!
Groetjes,
May2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan