Foutmelding: Er is onvoldoende ruimte beschikbaar op harde schijf D:

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart2jes

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hallo allemaal,

Ik krijg sinds een tijdje de volgende melding na het aanmelden:
Er is onvoldoende ruimte beschikbaar op harde schijf D:\ HP_RECOVERY.
Ik heb geen idee waarom mijn computer deze fout geeft. Mogelijk heeft het iets te maken met het virtueel geheugen, maar dat lijkt me sterk, omdat D:\ een herstel partitie is. En als het zo is vraag ik me af waarom ik plotseling deze melding krijg, terwijl ik die nog nooit gehad heb, in de afgelopen 2 jaar dat ik mijn laptop heb!! Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat mijn computer vastloopt tijdens het in slaapstand gaan? En zo ja, is hier een oplossing voor??

Bij voorbaat dank voor jullie reacties en hulp!!!

Ik heb zojuist gekeken en harde schijf D:\ word niet gebruikt voor wisselbestand/virtueel geheugen!!

Laatst bewerkt:
De D schijf heeft onvoldoende ruimte. Verwijder overbodige bestanden.

Kijk maar eens onder Deze computer. Daar staat hoe groot D is en hoeveel ruimte je er nog vrij hebt.

Ik kan niks verwijderen, omdat alles verborgen is, en de schijf alleen-lezen is. Dit is gedaan om te zorgen dat herstel altijd mogelijk blijft, vanuit mijn bios. In Deze Computer geeft windows aan dat er nog 38 MB vrije ruimte over is, en dit lijkt mij genoeg voor een partitie waar niks op (hoort) te gebeuren. Ik zou echt niet weten wat de oorzaak van de foutmelding is. Overigens krijg ik de melding nu ook als ik gewoon alleen firefox heb openstaan.... Dat is het niet.... Verder nog ideeën??

Er is toch iets actief wat die ruimte gebruikt.

Heb je al geprobeert je tijdelijk bestanden te verwijderen?

Ik heb inderdaad met schuifopruiming alle mogelijkheden aangevinkt van dingen die verwijderd konden worden (in totaal 17 KB), heb nu al een tijdje geen melding meer gezien. Het is afwachten.
Welke processen zouden mogelijk de oorzaak kunnen zijn??

Laatst bewerkt:
Dat kan vanalles zijn.

Verder is het niet verstandig om bij de instalatie van Windows op één schijf hier minder dan een Gigabyte aan ruimte over te laten. Er worden namelijk ook tijdelijk bestanden weggeschreven en een videotje bekijken op internet kan er al voor zorgen dat er onvoldoende ruimte beschikbaar is.

Meer ruimte op D is dus een goede oplossing. Verder kan je nog een aantal instellingen van internet veranderen. Bijvoorbeeld hoe lang je gescheidenis bewaard wordt. Hoe langer, hoe groter het bestand bij bezoek van vele sites.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al aangegeven heb, is D:\ een herstelpartitie. Deze is automatisch gemaakt tijdens het allereerste keer opstarten van mijn laptop (toen hij net uit de doos kwam) en over het aanmaken van deze partitie had ik niks te zeggen. Deze partitie gaat door voor de normaal geleverde herstel-cd. Ik zal proberen de partitie te vergroten via een Ubuntu Live-cd, maar dan hou ik deze vraag over: waarom krijg ik deze foutmelding zo plotseling, na 1,5 jaar gebruik?? (heb hem nu al ruim een uur niet meer gezien overigens, zou wel eens opgelost kunnen zijn...).
Zou het iets te maken kunnen hebben met het vista Transformation Pack 7.0? Deze heb ik ongeveer een half uur geïnstalleerd gehad, maar toen deze mij niet beviel heb ik deze weer verwijderd. Twee dagen daarna kwam de foutmelding voor het eerst.

Ik heb geen idee. Volgens mij zou er ook helemaal niet naar die partitie geschreven mogen worden.

Als het probleem is opgelost en je wilt de partitie houden voor herstel, ga dan niet aan de slag met em groter te maken. Voer regelmatig de tip die ik al gaf uit.

Misschien zijn er verder nog mensen met goede tips.

Oke, bedankt voor je hulp!!!!:thumb:
Ik heb de melding nu al zo lang niet meer gezien, dat ik er van uit ga dat het opgelost is!!

Toch niet opgelost

Na de melding al een tijdje niet meer gezien te hebben, verschijnt hij nu om de vijf minuten weer rechtsonder in mijn taakbalk.
Heb gelijk weer schijfopruiming gebruikt, maar dit haalt nu niks meer uit.... Ik kan echt geen oplossing vinden voor het probleem, en probeer het daarom nog een keer via dit forum. Ik hoop dat iemand toch een oplossing weet!!!

Foutmelding

Kun je niet kijken welke file er op welke datum en tijd gewijzigd is. En heb je niet de mogelijkheid om herstel cd's te maken

Kun je niet kijken welke file er op welke datum en tijd gewijzigd is.
Dat stukje snap ik niet helemaal... Er is maar 1 file zichtbaar en als optie kun je ook nog de systeem-verborgen bestanden bekijken, maar die hebben allemaal te maken met herstellen dus daar blijf ik vanaf.
En heb je niet de mogelijkheid om herstel cd's te maken?
Die optie heb ik inderdaad, en dit zal ik ook wel doen als het zo door gaat... ook al ben ik ervan overtuigd dat het makkelijker is om de herstelpartitie te gebruiken:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan