• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerd33

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2013
Berichten
51
Goedemiddag,

Ik wil graag de resultaten van tabblad Telefoon dinsdag weergeven in tabblad Ma.
Bij een aantal personen krijg ik een foutmelding #N/B. Als er geen waarde is, dan moet excel een 0 laten zien (dmv voorwaardelijke opmaak is de 0 dan niet zichtbaar)

Kan iemand mij helpen bij het oplossen van deze melding.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZZBCVMKY6ICU.xlsm

gr.
Sjoerd
 
Zet ALS.FOUT om die formule:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A19;'Telefoon dinsdag'!A7:D31;4;0);"0")
 
De foutmelding #N/B is weg, maar niet alle gegevens worden juist overgenomen (zie bv de aantallen van Klaas)
Wat gaat er fout ?
 
Sjoerd,
je gebruikt in elke rij een andere range omdat je geen dollartekens hebt gebruikt.
Voeg die in het blad "Ma" in K14 toe als volgt:
Code:
=VERT.ZOEKEN(A14;'Telefoon dinsdag'!A$2: D$26;4;0) (zonder spaties)
Kopieer dan naar beneden in kolom K.
En als je nullen niet wil weergeven, kun je dit beter niet doen via voorw. opmaak, maar door dat bij de excelopties in te stellen. Dat doe je door in het menu te kiezen: Bestand - Opties - Geavanceerd
en dan onder "Weergave-opties voor dit werkblad" het vinkje weg te halen bij "Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan