foutmelding explorer en iplorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PVsharing

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Hallo,

hopelijk kan iemand mij advies geven. Sinds ongeveer een week krijg ik regelmatig meldingen dat de explorer een fout heeft gemaakt en wordt afgesloten. dit doet hij een paar keer en dan doet hij het weer. Hetzelfde geldt voor internet-explorer. soms als ik een programma via de desktop wil openen dan geeft hij automatisch de eigenschappen van internet explorer, welk programma ik ook aanklik. Sinds ongeveer een week heb ik zone-alarm geinstalleerd naast het allang geinstalleerde norton anti-virus 2002. Dit moet toch naast elkaar kunnen functioneren????
Ik heb al gescand met norton (geupdated), maar dat levert niks op. ook ad-ware gedraaid, dat heeft wel iets eruit gehaald, maar niet de oorzaak.

Heeft iemand dit al 's meegemaakt en kan iemand mij dan advies in deze geven.

Bedankt alvast,

peter

Conflicten heb ik al meegemaakt tussen norton firewall en zonelabs firewall maar nog niet tussen de virrusscanner en zonelabs.

@Humpe, jouw link gaat over sneller starten van XP.

Misschien een idee om windows opnieuw te installeren.

Windows 98/ME
Het installeren van Windows 98/ME kun je vrij eenvoudig.
Op sommige computers staat een map c:\win98 of c:\Win98!.
Indien deze map aanwezig is heb je ook geen CD van Windows 98 nodig. In dat geval is de Setup van Windows namelijk overgezet op de harde schijf.
Ga in dat geval in Verkenner naar die map en dubbelklik op Setup.exe. Windows zal dan Windows 98 over de oude installatie installeren.

Is die map niet aanwezig heb je de CD van Windows 98 nodig.
Ga in Verkenner naar de CD-rom van Windows en dubbelklik op Setup.exe. In dat geval zal Windows opnieuw worden geïnstalleerd vanaf de CD-rom.

Bron: ikzelf

Ik had over het hooft gezien dat het om windows 98 ging, sorry.

lucky fred e.a.,

als ik windows opnieuw installeer, raak ik dan geen bestanden kwijt, of is dat alleen het geval als ik formateer.

peter

Bij windows 98 kun je er gewoon overheen installeren zonder verlies van data of programma's.

Bij installatie van windows 98 krijg je ook geen optie voor formatteren, wat bij XP wel zo is. Bij Windows 98 moet je handmatig formatteren.

Je hoeft bij Windows 98 dus niet bang te zijn iets kwijt te raken.;)

Bedankt allemaal,

Ik heb nu zonelabs verwijderd en norton verwijderd en hergeinstalleerd, So far so good.

mocht ik nog problemen gaan ervaren, ga ik waarschijnlijk over tot herinstallatie windows 98.

Bedankt en wellicht tot de volgende keer en natuurlijk alle goeds voor 2005.

peter

Bedankt en wellicht tot de volgende keer en natuurlijk alle goeds voor 2005.
Geldt natuurlijk ook voor jou.

Onthoud allen een ding.
Je kunt Windows 98 altijd opnieuw installeren ZONDER verlies van data en programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan