foutmelding explorer.exe en iexplorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateur

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
75
Tijdens het surfen krijg ik sinds vorige week (nadat mijn zoon shockwave had geinstalleerd) steeds een foutmelding. (Ik dacht dat het misschien met shockwave te maken had en heb dat dus weer gedeinstalleerd.) De ene keer is het een foutmelding in explorer.exe de andere keer iexplorer. Ik dacht aan spyware dus ad aware en spybot geprobeerd, maar helaas geen resultaat, daarna een hijacklog geplaatst maar nog steeds niets. Ook systeemherstel naar een eerdere datum helpt niet ik krijg dan zelfs een andere foutmelding dat er een ernstige apparaatfout is gevonden en hersteld (en dan moet ik 9x!!! op ok drukken). Ik weet het ondertussen ook niet meer; kan niet echt iets vinden als oplossing op internet en ondertussen valt ook mijn computer terwijl ik niet op internet zit gewoon uit en start uit zichzelf weer op.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen of is de enige oplossing hier opnieuw formatten en alles opnieuw installeren (hoop ik eigenlijk niet)?
 
Probeer het eens met IEfix .

Kijk ook eens bij Start/Configuratiescherm.
Dubbelklik op Systeem -> ga naar tabblad Hardware en klik op Apparaatbeheer.
Kijk of ergens een ! of ? bij een apparaat staat.
 
Fred en Jozo bedankt voor de reacties.

Fred: Er staat bij apparaatbeheer géén ! of ?
Als ik IEfix opstart wordt er om service pack1 cd gevraagd en wanneer ik die erin stop wordt explorer.exe niet gevonden ook op de herstel-cd staat dat bestand niet (kan dat zelf ook niet vinden op de cd). Suggestie?

Jozo: Ik had zelf ook al gescand met Norton die niets vond en ook HouseCall vind geen virus dus dat had ik eigenlijk al uitgesloten.

Heel vreemd is ook dat de computer gewoon opnieuw start als ik niet op internet ben (of is dat weer een ander probleem?
 
Geplaatst door amateur



Als ik IEfix opstart wordt er om service pack1 cd gevraagd en wanneer ik die erin stop wordt explorer.exe niet gevonden ook op de herstel-cd staat dat bestand niet (kan dat zelf ook niet vinden op de cd). Suggestie?

Na het plaatsen van de cd bladeren naar de cd-rom, bv
D:\I386\IEXPLORE.EXE
 
Na het plaatsen van de cd bladeren naar de cd-rom, bv

Ja dat begrijp ik wel maar het bestand staat er dus niet op. Ik kan het ook niet vinden met de zoekfunctie
 
Moet er toch echt op staan, in de map I386

Anders kan je onderaan in iefix het balkje aanklikken zodat je IE opnieuw kan downloaden\installeren.
 
misschien een domme vraag maar raak ik dan gegevens kwijt? (anders moet ik eerst het een en ander even op een schijfje zetten)
 
Nee hoor, hooguit wat instellingen.
 
Helaas het heeft niet geholpen, ik kreeg alleen nog meer problemen! Ik kon geen programma meer aanklikken, de computer herstarte zichzelf meteen.
Na een systeemherstel in veilige modus (dat was het enige wat nog lukte want zelfs op start klikken ging niet meer) kreeg ik de foutmelding "ernstige systeemfout ontdekt en hersteld" en moest deze keer maar 5x ok drukken (het wordt al minder).
Daarna bij het opstarten weer een foutmelding "probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x00000000, 0xEBCB6040, 0x00000000) " dit alles op een blauw scherm. Hierna moest de computer handmatig worden herstart want er gebeurde niets meer.
Ik weet het echt niet meer, moet ik alles opnieuw erop zetten of is er toch nog een andere oplossing? Voor het geval ik alles opnieuw moet installeren: ik weet wel hoe dat ging in windows98 maar ik weet niet of dat met xp hetzelfde gaat?
Alvast bedankt voor je antwoord.
gr. Wilma
 
Je zou kunnen proberen Windows XP opnieuw te installeren.

Start de PC opnieuw op en verander de opstartvolgorde in de BIOS (delete indrukken voor windows start) zo dat de CD/rom als eerste opstart.
(Zorg wel dat je na de installatie de volgorde daarvan weer terugzet)

Doe de CD van windows in de speler en verlaat de BIOS met opslaan.

De PC start nu op van de CD.

Je hebt meerdere manieren om XP te installeren.

Probeer het eerst door ALLEEN windows te installeren, dus niet met systeem. Dit duurt niet zo lang als bij windows 98.
Bij deze installatie behoud je alle data en hoef je programma´s ook niet opnieuw te installeren.

Werkt het daarna nog niet herhaal je de procedure, alleen kies je nu voor installeren Windows SYSTEEM (ZONDER FORMATTEREN).
Bij deze installatie maak je een BACKUP van de hele windows schijf. Deze zet ie in een aparte directory.
De data, favorieten, email en alles kun je weer terugzetten. Programma´s moet je dan echter wel weer opnieuw installeren.
 
het is gelukt

Het heeft even geduurd maar het is me uiteindelijk gelukt nadat ik de harde schijf heb geformatteerd. De optie om windows opnieuw te installeren lukte maar voor de helft want ik kon daarna niet meer in een aantal programma's komen (waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gedaan). In ieder geval doet de pc het nu weer naar behoren. Bedankt voor de hulp en voor het geduld:D
 
Hallo Wilma, mooi te lezen dat het je is gelukt.:thumb:

Dat je niet meer in een aantal programma's kunt komen ligt aan het feit dat je de schijf hebt geformatteerd.

Ik gaf in mijn bericht ook al aan dat programma's, na het opnieuw installeren van Windows systeem, opnieuw geïnstalleerd zouden moeten worden.

Maar het is in ieder geval leuk dat het je toch is gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan