Foutmelding explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charis

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Misschien zit ik het verkeerde (sub)forum, verplaats bericht maar indien nodig....

Mijn vraag is, ik wil een bestelling via internet bestellen en krijg, ook na opnieuw opstarten de volgende foutmelding:

explorer
fout in MSHTML.DLL

En dan opnieuw opstarten als het probleem blijft bestaan, maar ook hierna doet hij het nog niet...

Wie weet wat?

Probeer het volgende, elk commando individueel uitvoeren door plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en op Ok drukken:

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe MSOEACCT.dll
regsvr32.exe INETCOMM.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe SHDOCVW.DLL
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msident.dll
regsvr32.exe PSTOREC.DLL
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe mshtml.dll

Dit moet allemaal succesvol worden afgerond. Indien niet geslaagd:
Start -> Uitvoeren -> Sfc /scannow
(Hier de XP Cd bij de hand houden).
Daarna bovenstaande regsvr32.exe instructies nog een keer uitvoeren, totdat alles succesvol geregistreerd kan worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
explorer foutmelding

TNX, maar heb Windows Me (geen XP)....:confused:

Foutmeling explorer

@ Nanette,

Hij lijkt het nu weer goed te doen....:thumb:

Heb IE 6 opnieuw geinstalleerd en opnieuw opgestart...

Groetjes,
Charis

Opnieuw/nog steeds probleempje

Het probleempje is er opnieuw/nog steeds....

Krijg nu na het opstarten ook een melding dat Setup nog niet voltooid is, nu weet ik het ff helemaal niet meer...

Weten jullie nog iets?

Charis

Da's niet zo mooi; heb je nu ook weer die MSHTML.DLL-error terug of is het alleen de setup-melding? Werkt IE nog wel?

Probeer eerst nog een keer IE te herstellen en anders zou ik niets anders weten te verzinnen dan IE6 helemaal verwijderen in configscherm (staat er bij mijn ME 2x in: onder Internet en onder Microsoft IE 6 SP1 en internet werkset). Een progje als CCleaner draaien om de resten op te ruimen en dan IE helemaal opnieuw erop zetten.
Een andere optie is om de tweede manier van MS te volgen in de eerder gegeven link. Ik heb deze optie nooit uitgevoerd, dus ik weet niet hoe en of dat werkt . . .

P.S. Of overgaan op bv Firefox natuurlijk, maar dat is ook al geen echte oplossing.

Helemaal vergeten: als je IE wilt verwijderen, zorg dat je wel al de IE6setup en CCleaner op je pc hebt staan

Laatst bewerkt:
Beide, alleen voor de duidelijkheid, bij één bepaalde website...:confused:

Zal eerst ff kijken met CC cleaner.

Oh, dan is het dus allemaal niet zo erg als ik dacht; of is deze site voor jou erg belangrijk?
Geef anders als je wilt die site eens door, dan kan ik zien of mijn ME ook moeite heeft om daar een bestelling te doen (zolang het me maar niet echt geld gaat kosten natuurlijk). Mss is het een foutje op de site, ME'ers zijn een uitstervend ras, dus zo'n fout wordt vast niet snel hersteld.

@ Nanette,

Het gaat om; http://www.albert.nl als ik mijn bestelling wil bekijken/wijzigen....(en verzenden, bekende gevraagd of hij bestelling wilde afmaken...)
Weet niet of je ook wel eens wat via Albert.nl laat komen, je zult dan eerst moeten aanmelden...;)
Inderdaad zijn we een uitstervend ras....:D

Charis

P.S. Anders bel ik hun klantenservice op of ze meer klachten hebben.

Laatst bewerkt:
Nee, bij mij geen problemen bij bekijken of wijzigen van bestelling of bezorgtijd (bestelling versturen heb ik dus maar niet gedaan - ik ben trouwens meer een Aldi/Lidl fan :p )

Je zou eens kunnen kijken of het met Firefox wel gaat, zo ja dan lijkt me dat makkelijker dan heel diep in IE te gaan spitten. Kan je gewoon naast IE6 gebruiken als 2e browser, wijst zich vanzelf en is heel gebruiksvriendelijk. Wie weet bevalt het zo goed dat je er blijft hangen . . .

http://www.mozilla-europe.org/nl/products/firefox/

Toch jouw tip...

Hoi Nanette,

Heb toch maar Firefox gedownload, geen problemen met site....

TNX voor het ff checken bij Albert.nl ! :thumb:

groetjes,
Charis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan