foutmelding externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hallo,

Ik heb nu gedurende een jaar een externe harde schijf, en ik gebruik deze weinig, af en toe voor een back-up. Ik heb deze externe schijf zelf "ingericht". Dat was voor de eerste keer en nu heb ik schijnbaar toch iets niet goed gedaan :(

Ik heb de disk opgesplitst in een deel voor de backup (W), daar kan ik ook nu gewoon bij maar het grootste gedeelte heb ik nog niet gebruikt. Maar als ik op de letter voor de toegang hiervoor klik (V), dan krijg ik een foutmelding:
V is niet toegankelijk, bestand of map is beschadigd en onleesbaar.

Help, wat heb ik fout gedaan of is ie echt nu al kapot!!??

Wie helpt?

met vriendelijke groet,

Marianne

Heb je W en V apart geformatteerd? (Hoe heb je de HD ingericht, met welk programma?)

Als er (wat ik vernonderstel) nog geen gegevens op staan, zou ik deze drive (V) eens opnieuw formateren (als dat reeds gebeurd is). Je kunt ook eens kijken in het win diskmanagezment of deze drive reeds geactiveerd is, anders eerst doen, dan formateren. Staan er al gegevens iop, dan eens schijfcontrole uitvoeren.

Succes

Jan

ik ben het met Zwozwedra eens.
denk er wel om dat je als je de hd gebruikt dat je hem op een stabiel oppervlakte legt (dus niet heen een weer rammelen daar kunnen ze echt niet tegen als ze aan staan)

Als er (wat ik vernonderstel) nog geen gegevens op staan, zou ik deze drive (V) eens opnieuw formateren (als dat reeds gebeurd is). Je kunt ook eens kijken in het win diskmanagezment of deze drive reeds geactiveerd is, anders eerst doen, dan formateren. Staan er al gegevens iop, dan eens schijfcontrole uitvoeren.

Succes

Jan
daardat ik hem zo weinig gebruik twijfel of ik op dat gedeelte iets op heb staan.
Als ik via computerbeheer kijk, dat geeft het systeem aan status: in orde (actief)
maar bij bestandssysteem staat niets, geen NTFS of FAT32. Het andere deel van de harde schijf waar ik wel bij kan, staat FAT32.

ik ben het met Zwozwedra eens.
denk er wel om dat je als je de hd gebruikt dat je hem op een stabiel oppervlakte legt (dus niet heen een weer rammelen daar kunnen ze echt niet tegen als ze aan staan)
hij staat op z'n kant bij mij in een houder, is plat leggen in dit geval beter?

Heel simpel, dan is de schijf volgens mij gewoon nog niet geformateerd. Formateren en 'tis opgelost.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan