• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding: formule te lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirks

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Bij het koppelen van 2 Excel bestanden krijg in de melding "formule is te lang".
Ik weet wel dat je niet meer dan 7 functies kan nesten maar is er ook een limiet aan het aantal karakters in een formule?

Jeroen

Goede middag Jeroen,

Als ik het goed voor heb dan is het aantal karakter per cel gelimiteerd tot 32768.

Om te overschrijden moet je al een serieus formuleken opgebouwd hebben hoor!!!!!

Groetjes van Marrosi

Een cel mag niet meer dan 255 karakters bevatten. Als je formule daar overheen gaat heb je een probleem.
Splits de formule over meerdere cellen en gebruik de uitkomst van de anders cellen in de hoofdformule of zoek naar een andere oplossing. Indien er zo'n lange formule nodig is lijkt het me dat er een kortere mogelijkheid moet bestaan.

Het aantal karakters dat je in een formule kunt gebruiken is 1024 (althans in Excel 2000, niet getest in andere versies).

fra

Hoi Jeroen,

De kans is groot dat je formule ingekort kan worden door de kenners hier op het forum en anders kun je natuurlijk de formule in een functie stoppen.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan