Foutmelding Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchonne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Ik krijg steeds de foutmelding:

De instructie op 0x000960e7 verwijst naar geheugen. Op 0x616e657a. De lees- of schrijfbewerking (''read'') op het geheugen is mislukt.

Deze melding krijg ik steeds wanneer ik bestanden probeer te openen of te kopiëren. De map ''mijn muziek'' kan ik niet eens meer openen.

Ik probeer namelijk wat ruimte te maken op mijn ''C" schijf door bestanden (muziek) over te zetten nar mijn 250g externe harde schijf. Gister was ik aan het overzetten en voor een reden die ik niet meer weet drukte ik op Annuleren. Sindsdien krijg ik steeds de bovengenoemde foutmelding.

Graag wat hulp bij dit hinderlijk probleem.

Alvast bedankt!!

Ik krijg steeds de foutmelding:

De instructie op 0x000960e7 verwijst naar geheugen. Op 0x616e657a. De lees- of schrijfbewerking (''read'') op het geheugen is mislukt.

Deze melding krijg ik steeds wanneer ik bestanden probeer te openen of te kopiëren. De map ''mijn muziek'' kan ik niet eens meer openen.

Ik probeer namelijk wat ruimte te maken op mijn ''C" schijf door bestanden (muziek) over te zetten nar mijn 250g externe harde schijf. Gister was ik aan het overzetten en voor een reden die ik niet meer weet drukte ik op Annuleren. Sindsdien krijg ik steeds de bovengenoemde foutmelding.

Graag wat hulp bij dit hinderlijk probleem.

Alvast bedankt!!

Geheugen check in de bios uitvoeren.
Ander met je leverancier bellen. en hopen dat je garantie kan claimen.
Dikke kans namenlijk dat het een hardwarefout is:(

Aaai dit klinkt niet zo best.

Zou jij misschien stapsgewijs uit kunnen leggen hoe ik zo'n geheugen check doe, het is mij namelijk niet echt bekend.

Thanks

Aaai dit klinkt niet zo best.

Zou jij misschien stapsgewijs uit kunnen leggen hoe ik zo'n geheugen check doe, het is mij namelijk niet echt bekend.

Thanks

Dit doe je door in de Bios te komen. vaak is dat bij het opstarten direct op 1 van de volgende toetsen te "rammen"
f10, f12 of Delete (per fabriekant verschillend)

Ja en nu moet je zelf zoeken... ik weet helaas niet hoe je bios eruit ziet.

Tip: bel gewoon met de helpdesk van de fabrikant. zij weten meer.

Nog garrantie denk je?

Nee ik denk het niet meer, het is volgens mij alweer 2 jaar geleden. Ik breng mijn pc denk ik even langs de computershop, denk wel dat zij dit op kunnen lossen.

Nog bedankt voor de moeite trouwens :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan