foutmelding geplande taken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Hoi,

Ik wil AdAware, Spybot en CCleaner via de taakplanner laten lopen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik loop de wizard door, daar moet ik een wachtwoord invullen....dat doe ik en dan krijg ik de volgende foutmelding: zie bijlage...

Wat doe ik verkeerd en hoe lossen wij (jullie.....:D ) dat op....?

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    18,6 KB · Weergaven: 53
Doe je het met het beheerdersaccount of een zelf aangemaakt account met beperkte restricties?

Laatst bewerkt:
Ik geloof niet dat het mogelijk is om alle programma's via takenplaner taken uit te laten voeren.. Dit kan alleen maar met programma's die zich met windows integreren, zoals sommige virusscanners..

Dus is het qua programma's die je opsomt niet mogelijk en kan je alleen via takenplaner het programma starten.. Nu zal je in het programma zelf moeten kijken of er opties zijn om het programma automatisch taken te laten uitvoeren wanneer het programma opgestart wordt en zich automatisch afsluit als het klaar is..

CCleaner kan dat bijvoorbeeld maar dan alleen als het automatisch met computer opstart.

Spybot heeft voor zover ik weet zijn eigen takenplanner bij "Mode" - "Advanced Mode" - "Settings" - "Scheduler"

Adaware weet ik het niet, gebruik ik niet meer :)

:thumb:

ps.
Het is wel mogelijk om via takenplanner scripts te activeren en met deze scripts kan je via command line de meeste programma's taken laten uitvoeren..
Maar daarvoor moet je dus Visual Basic beheersen...

Laatst bewerkt:
Hoi Thea41,

Ik loop de wizard door, daar moet ik een wachtwoord invullen

Het wachtwoord dat je daar invult moet hetzelfde zijn als je Login wachtwoord, als deze niet hetzelde is dan krijg je desbetreffende foutmelding.

Suc6

Bij gebruikersnaam staat al de code van de computer....dat staat/stond er al....ik heb dat niet ingevuld....het is dezelfde code als toen ik op het internet ben aangesloten, dat weet ik wel...
En als ik dan bij wachtwoord hetzelfde invul, krijg ik dezelfde foutmelding weer.

???????:shocked: ik weet t niet meer...?????????

Hoi Thea41,

Het heeft dus niets met je internet wachtwoord te maken, maar puur en alleen met je wachtwoord om je account op te starten.

Als je je computer opstart, moet je dan een wachtwoord invullen on je eigen account op te starten? Als je dit niet hoeft, dan heb je waarschijnlijk geen wachtwoord op je account zitten, dit kun je instellen via Configuratiescherm - gebruikersaccounts.

Let wel je moet dat iedere keer dat je je compueter opstart een wachtwoord in vullen, is beter voor de beveiliging maar lastiger met opstarten.

Suc6

ik heb idd op mijn account géén wachtwoord zitten, maar ik vond het zo raar dat bij 'gebruikersnaam' al hetzelfde stond.

Als ik nu niets invul bij wachtwoord zou het dat goed moeten gaan....?? ik ga t gelijk proberen...

Hoi Thea41,

Als je geen wachtwoord hebt kun je volgens [Windows Help] de taak starten op de volgende manier.

Maak de taak gewoon aan, je krijgt dan de foutmelding, maar de taak wordt wel aangemaakt.
Ga naar desbetreffende taak en doe rechtermuisklik, kies eigenschappen.
Schakel vervolgens op het tabblad Taak het selectievakje Alleen uitvoeren indien aangemeld in. De taak wordt op de geplande tijd uitgevoerd wanneer de gebruiker die de taak heeft gemaakt, is aangemeld bij de computer.

Suc6

“0x80070005: Access is denied" error message when you create a scheduled task in Windows XP Service Pack 2

WORKAROUND
To work around this problem, add the "Access this computer from the network" permission to the user account that will run the scheduled task. To do this for the local computer policy, follow these steps:
1. Click Start, click Run, type Gpedit.msc, and then click OK.
2. Expand the following items in the Local Computer Policy list:
Computer Configuration
Windows Settings
Security Settings
Local Policies
3. Click User Rights Assignment.
4. Double-click Access this computer from the network, and then click Add User or Group.
5. Add the new user name or the group name in the Enter the object names to select area.
6. Click Check Names to verify the entries.
7. Click OK two times.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;884573
:)

http://www.google.nl/search?hs=jKw&...R+0x80070005+task+scheduler&btnG=Zoeken&meta=

Laatst bewerkt:
@Spiderman...

Het is gelukt hoor, bedankt voor de hulp.:thumb:
Ik heb het uitgeprobeerd en het werd om 17.14 uur gestart!

Thanx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan