Foutmelding Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipsen4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
In mijn computer PIII 800 met ASUS CSL2-C MB wordt tijdens het opstarten een WARNING gegeven met het advies om te backuppen. Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat de HD slechter begint te worden. (Max 53073H4).
Nu wil ik een nieuwe HD monteren (WD 80GB momenteel in de aanbieding bij Vobis) maar ik weet niet of het MB deze ondersteunt. Hoe kom ik daar achter?

Grote harde schijven

Volgens mij moet hij het aankunnen.

Los daarvan leveren drive fabrikanten programmatjes hiervoor (zie maxblast van maxtor) en om het nog spannender te maken als je XP gebruikt, zorgt hij er voor dat je je hele schijf kunt gebruiken.

Noot. Heb soms toch maxblast moeten gebruiken omdat XP later kuren kreeg (weet niet waardoor, maar dat is bij XP eerder regel dan uitzondering)

Eric.

P.S. lees http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddvaag

Laatst bewerkt:
Na draaien van maxtor diagnoseprogramma waarin aangegeven werd dat alles i.o. was info opgevraagd bij maxtor:
Maxtor zegt dat de fout kan liggen aan het te langzaam optoeren van de schijf. Indien gewenst is omruilen voor een nieuwe mogelijk (coulance). Foutmelding hoeft echter geen gevolgen te hebben voor de levensduur van de HD.;) :) :thumb:

Goed zo

Dat heb je heel goed gedaan.

Heb je misschien "smart" aan staan (kijk in je Bios). Dat kan je uitzetten, maar als er dan echt iets fout gaat merk je niets. Dus ik zou hem lekker aan laten staan.

Ik zou altijd van het aanbod gebruik maken.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan