• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding: "Het document is niet opgeslagen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost.van.Steeg

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Zodra ik mijn bestand wil opslaan op de netwerk schijf krijg ik de volgende melding:
"Het document is niet opgeslagen".

Ik heb dit opgezocht en heb op advies van Microsoft mijn register aangepast:
http://support.microsoft.com/kb/230164/EN-US/

Echter is dit niet de oplossing.
Het opslaan op de lokale schijf is geen probleem.

Heeft iemand advies?

Een advies heb ik niet maar wel een vraag. Gebeurd dit alleen met Excel bestanden of ook met andere bestanden? Het lijkt mij dat het probleem niet aan Excel kan liggen, maar dat kan ik fout hebben.

Ja, ik zou ook verwachten dat het dan een office probleem zou zijn, en niet zozeer alleen excel. Maar bij Word werkt het prima. Dus de oorzaak moet dan denk ik toch in Excel zitten.

Misschien zit het ook wel in de Macro's. Ik sla net een leeg ecel bestand op en dat geeft geen problemen.

Een ander bestand waar ook macro's in zitten doet het ook goed. Dus ligt het aan iets in het betreffende bestand.

Ja,en om daar de oorzaak van te vinden? Ik doe maar een greep. Kopieer het hele bestand in een nieuwe werkmap en probeer het dan nog eens. Wie weet. Op een ander vlak heb ik ook al eens problemen gehad met een bepaald bestand en toen heeft bovenstaande oplossing ook gewerkt.

Hoi,

Dat heb ik inderdaad gedaan. Het gaat in dit geval om een XLS bestand (template). Dus ik heb hem gekopieerd en geopend, zowel lokaar als op de netwerk schijf. Maar het probleem blijft. Ik kan hem trouwens ook niet gewoon lokaal opslaan. Nu is er een melding bijgekomen dat objecten niet bekend zijn of zo.

Ik heb nu een backup bestand gepakt en die teruggezet. De eerste backup leek in orde, maar gaf later dezelfde problemen. Met een nog oudere backup lijkt het nu goed te gaan. Beetje vaag verhaal, maja, dan maar wat dubbel werk en hopen dat het goed blijft.

Bedankt voor je advies iig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan