foutmelding import pst file in outlook2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmij1972

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
als ik een pst-file wil importeren krijg ik de volgende foutmedling: oultook.pst is geen bestand met persoonlijke mappen.

kan iemand mij helpen met dit probleem

Is het een backup dsie je weer wilt importeren?
Controleer dan even of het bestand niet "Read Only" staat.
Als je hem van cd-rom terug kopieert is het document read ony.

Probeer anders te importeren vanuit een archiefmap.
Dus niet automatisch laten zoeken.

Zoalg de extensie pst nog wordt herkent is het in princiepe mogelijk het weer in te lezen.

Een enkele keer maak ik mee dat het bestand dan wel wil importeren in een andere pc. Dan weer een backup maken en op de juiste pc importeren.
't Blijft windhoos heh.... ;)

foutmedling: oultook.pst is geen bestand met persoonlijke mappen

hoi paul,
file is A[rchive] en niet read-only
heb net geprobeerd te inporteren vanaf een andere pc
dit lukt ook niet.
ik open de pst file dus via bestand => open => oulook gegevensbestand.

wat je voorstelde met archief snap ik niet helemaal wellicht dat je dit nog even kan uitleggen.

heb wel al geprobeerd om via bestand => archief iets te doen maar krijg dan de zelfde foutmelding.

Is wat lastig uitleggen omdat ik dit voorval zo niet voor de hand heb.
Wellicht kun je met het bestand emailen.
Stuur eerst een mail via helpmij. Dan komen we in kontakt hierover.

Hoi,

Wellicht gebruik je het 'originele' bestand outlook.pst uit een andere versie van Outlook.

Je moet de gegevens eerst via het menu 'Bestand > Importeren en exporteren' exporteren (standaard wordt dan de naam 'backup.pst' voorgesteld.
En vervolgens dit geexporteerde bestand weer importeren (ook weer via het menu 'Bestand > ... etc.') in de 'andere' versie van Outlook.
Overigens geeft een .pst-bestand uit 2003 problemen met importeren in 2000, zo is mijn ervaring.

Teun

Hoi Vecom,
Ik gebruik Office2003 en heb een backup van de PST file gemaakt op cd-rom.
PC opnieuw ingericht en vervolgens de PST opnieuw geimporteerd.
Dit lukt dus niet; daarnaast is er zeer veel te vinden op het www aangaande dit probleem en het lijkt er op dat er een bug is in de office2003 versie.
Tot op heden heb ik nog niets kunnen vinden wat mijn probleem oplost.

Hoi,

Heb je dit vlgs de procedure gedaan zoals ik omschreef?
Of heb je het bestand 'outlook.pst' zoals dat in de map
C:\Documents and Settings\[username]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook staat, rechtstreeks op cd-rom gezet?
Belangrijk voor de manier waarop je het 'terug' zet!

Grts, DadTée

Hoi Vecom,
Zoals jij het nu aangeeft dus vanuit c:\document and setting etc......

en vervolgens weer teruggezet in dezelfde dir en krijg dan dus de foutmelding.

tevens geprobeerd om het via File => Open pst te doen maar werkt ook niet.

gr. martin

Oeit.

Dit is inderdaad niet de geëigende manier om een backup te maken.
De 'originele' outlook.pst bevat meer gegevens dan een geëxporteerd backup.pst.

Probeer het volgende:
plaats het op cd-rom aanwezige bestand direct onder C:\ .
Ga met Start > Uitvoeren middels de opdracht cmd naar een dosbox en geef de opdracht:
attrib c:\outlook.pst. Dit om te controleren of inderdaad het attribuut A alleen aan het bestand is geplakt!
Kijk ook welke 'datum' de aanmaak- of laatste wijzigdatum is van dit bestand (gewoon in de verkenner te achterhalen) en pas, nadat je outlook hebt afgesloten eerst de systeemdatum hierop aan.
Start Outlook, sluit het weer af, hernoem OUTLOOK.PST die in de eerder aangegeven map staat (bijv. OUTLOOK.OLD.
Plaats de 'gebackupte' outlook.pst in een ándere map dan waar de nieuwe stond (bijvoorbeeld in een aparte backup map op een mogelijk voorkomende D-partitie [handige hint trouwens, want daarmee kan dan niets meer gebeuren als je de C:-partitie opnieuw wilt inrichten.....])
Als je outlook nu weer start wordt aangegeven dat het bestand niet kan worden gevonden en kan je een nieuwe lokatie opgeven.

Succes, Tée

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan