Foutmelding in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

ggul55

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Beste experts,

Ik heb een probleem. Ik heb een database laten bouwen aan een kennis in access 2003 (met al besturingssysteem xp). Deze werkte goed totdat ik de database in access 2003 wilde openen in windows 7. Wanneer ik een formulier of een rapport probeer te openen, krijg ik hierbij de foutmelding: Expressie: Bij openenen die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Object of klasse ondersteunt de gebeurtenissenreeks niet. De expressie geeft niet de naam van een macro, de naam van een door de gebruiker gedefinieerde functie of een [Gebeurtenisprocedure] als resultaat. Er is een fout opgetreden bij het evalueren van een functie, gebeurtenis of macro.

Een hele mond vol. Ik heb op de site gezocht naar dit probleem. Er zijn vergelijkbare problemen maar ik kom er niet uit. Heeft iemand hiervoor een oplossing. Alvast bedankt.

Ik kan zo niet zien of ook je Access versie opnieuw is geïnstalleerd, maar ik vermoed dat er nu een probleem is met de bibliotheken die door Access gebruikt worden. Als je naar Foutopsporing gaat middels het dialoogvenster, dan zal er wel een rege geel gemarkeerd zijn die hier mee te maken heeft. Je kunt de Foutopsporing dan stoppen, en in het VBA scherm (ook rechtstreeks via <Alt>+<F11> te openen) in het menu <Extra>, <Verwijzingen> te controleren of er bibliotheken niet aanwezig zijn. Ook kun je in het menu <Foutopsporing> met de optie <db Compileren> kijken waar de fouten nu zitten.

Ik heb erna gekeken. Mijn kennis obv access is minimaal. Ik heb wel in VB gekeken. Het valt op dat de formulieren en rapporten die verwijzen naar een datumrange niet werken. Dus ik weet niet precies wat dit in kan houden. Ik heb idd access 2003 verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dus ik weet het even niet meer.

Laatst bewerkt:
Heeft iemand een oplossing. Als er wat ontbreekt aan de info hoor ik dat graag. Alvast bedankt.

Nogmaals: kijk in het VBA scherm eerst naar de verwijzingen (<Extra>, <Verwijzingen>) en probeer de db te compileren met <Foutopsporing>, <db compileren>. Dat geeft een indicatie waar het probleem zou kunnen zitten. de bibliotheken kan het goed zijn dat er een verwijzing of een bestand ontbreekt. Dat levert dan problemen op die overigens meestal niks te maken hebben met rapporten of queries die het niet doen. Vaak is dat een voortvloeisel van het feit dat er iets niet goed zit in de db. Dus de datumfout hoeft niks met het eigenlijke probleem te maken te hebben.
Post, als je er niet uitkomt, de db hier, eventueel zonder data of met testgegevens, zodat we 'm wat beter kunnen bekijken.

Bestaat het probleem nog steeds? Zo ja, (als je tenminste wilt dat we er naar kijken) kun je dan proberen er een voorbeeldje van te maken?

Excuus voor de late reactie. Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet. Als ik de database zou versturen heb je er niet veel aan denk ik, want op mijn oude pc werkt de database wel. Wat stel je voor?

Je zegt dat je 'van alles' hebt geprobeerd. Vertel eerst maar eens wat je allemaal gedaan hebt... En wat daar eventueel voor meldingen uit kwamen.

Ik heb in het VBA scherm gekeken met db compileren. Hier wordt ik niet veel wijs van. De codering van de database werkt, want op een ander pc werkt dezelfde database wel. Ik heb ook naar de bibliotheken gekeken, maar daarin staan zoveel mogelijkheden om aan te vinken. Ik zou niet weten wat ik daar moet aanvinken.

Ik heb ook nog de database overgezet in een lege. Dit werkt ook niet. Mis ik een stap. Heeft het zin om de database up te loaden?

Dat de db op een andere pc wel werkt zegt nog niet zoveel over het probleem: het probleem zit 'm (vermoed ik) in het gegeven dat de ene pc vermoedelijk andere standaard instellingen gebruikt (waaronder bibliotheken) dan de andere. En daarom moet je dus met db compileren controleren of er iets niet klopt. Kortom: gaf hij nu wel of geen foutmeldingen? En heb je de geladen bibliotheken (de aangevinkte dus) tussen de twee pc's al met elkaar vergeleken? Je mag de db overigens wel uploaden; het kan nooit kwaad om te kijken of hij bij mij wel werkt.
En wat bedoel je met:
Ik heb ook nog de database overgezet in een lege.
Houdt dit in dat je zelf ook geen nieuwe db kunt maken? Dat Access dus eigenlijk helemaal niet werkt?

Met de opmerking: "Ik heb ook nog de database overgezet in een lege" bedoel ik dat ik een lege database heb genomen en de bestaande tabellen, formulier, rapporten in deze lege database heb gekopierd. Dit werkt niet.

Met het compileren kwam ik niet ver. Ik heb dit uitgevoerd maar access gaf volgens mij aan dat dit niet mogelijk is. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd. Ik kan nu niet precies aangeven wat access doet omdat ik nu niet bij de pc kan.

Wat ik nog wel kan doen is dat ik de twee pc naast elkaar zet en kijk naar de bibliotheken.

Laatst bewerkt:
Het importeren van de verschillende objecten in een nieuwe db zou je in stappen moeten doen: eerst de tabellen, en checken of je die kunt openen. Dan de queries (eventueel stuk voor stuk importeren en controleren), dan de formulieren etc. Zeker bij de queries en formulieren zou ik er per keer één doen, en dan kijken of het object wel of niet werkt. Het gaat er tenslotte om dat je er achter komt waar het probleem zit; als je alles in één keer importeert, weet je al bijna zeker dat het probleem er ook weer bij zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan