OM@R
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 apr 2001
Hallo
Wie kan mij helpen? Er gaat iets fout wanneer ik op submit klik in het contact formulier hier.
De melding geeft aan: "Name, email, subject or message is not filled in, maybe your email is typed incorrectly."
Ik heb weinig ervaring met PHP en hoop dat iemand zo vriendelijk is om mij hiermee te helpen.
Alvast hartelijk dank.
De code
Wie kan mij helpen? Er gaat iets fout wanneer ik op submit klik in het contact formulier hier.
De melding geeft aan: "Name, email, subject or message is not filled in, maybe your email is typed incorrectly."
Ik heb weinig ervaring met PHP en hoop dat iemand zo vriendelijk is om mij hiermee te helpen.
Alvast hartelijk dank.
De code
PHP:
<?
// geef e-mail adres op van ontvanger
$mail_ontv = "info@dialooginzaanstad.nl";
// is niet 100% !!!
function checkmail($mail)
{
$email_host = explode("@", $mail);
$email_host = $email_host['1'];
$email_resolved = gethostbyname($email_host);
if ($email_resolved != $email_host && eregi("^[0-9a-z]([-_.~]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$mail))
$valid = 1;
return $valid;
}
// als er niet op submit is gedrukt, of als er wel op is gedrukt maar niet alles ingevoerd is
if (!$_POST['submit'] || $_POST['submit'] && (!$_POST['naam'] || !$_POST['mail'] || !checkmail($_POST['mail']) || !$_POST['msggs'] || !$_POST['onderwerp']))
{
if ($_POST['submit'] && (!$_POST['naam'] || !$_POST['mail'] || !checkmail($_POST['mail']) || !$_POST['msggs'] || !$_POST['onderwerp']))
{
echo "<font color=\#CC0000\">Name, email, subject or message is not filled in, maybe your email is typed incorrectly.</p></font> ";
}
// form + tabel
echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">";
echo "<form method=\"POST\" ACTION=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\">";
// onderwerp
echo "<tr><td>onderwerp:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"onderwerp\" value=\"Blij met de Zaanstreek" . $_POST['onderwerp'] . "\"></td></tr>";
// space
echo "<tr><td> </td></tr>";
// naam
echo "<tr><td>Naam:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"naam\" value=\"" . $_POST['naam'] . "\"></td></tr>";
// space
// email
echo "<tr><td>Email:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"mail\" value=\"" . $_POST['mail'] . "\"></td></tr>";
// space
// adres
echo "<tr><td>Adres:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"adres\" value=\"" . $_POST['adres'] . "\"></td></tr>";
// space
// telefoon
echo "<tr><td>Telefoon:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"telefoon\" value=\"" . $_POST['telefoon'] . "\"></td></tr>";
// space
// naam2
echo "<tr><td>Eventueel bedrijfsnaam, instantie, vereniging, stichting:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"naam2\" value=\"" . $_POST['naam2'] . "\"></td></tr>";
// space
// email2
echo "<tr><td>Email:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"mail2\" value=\"" . $_POST['mail2'] . "\"></td></tr>";
// space
// adres2
echo "<tr><td>Adres:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"adres2\" value=\"" . $_POST['adres2'] . "\"></td></tr>";
// space
// telefoon2
echo "<tr><td>Telefoon:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"telefoon2\" value=\"" . $_POST['telefoon2'] . "\"></td></tr>";
// space
// message
echo "<tr><td>Geeft u hieronder aan aan welke activiteit u wilt meedoen, u kunt uit de volgende opties kiezen:</td></tr>";
echo "<tr><td></td></tr>";
echo "<tr><td><em>a.Ik schuif graag aan als deelnemer van een tafel</em></td></tr>";
echo "<tr><td><em>b.Ik organiseer zelf één of meerdere tafels. Geef aan of u zelf een gespreksleider regelt of dat u graag wilt dat wij dat voor u doen</em></td></tr>";
echo "<tr><td><em>c.Ik wil graag deelnemen als gespreksleider en kom naar de training</em></td></tr>";
echo "<tr><td><em>d.Ik heb een vraag, namelijk…</em></td></tr>";
echo "<tr><td><em>e.Ik heb een opmerking, namelijk…</em></td></tr>";
echo "<tr><td><em>f.Ik ontvang graag een of meerdere affiches op bovenstaand adres</em></td></tr>";
echo "<tr><td><em>g.Ik ontvang graag een of meerdere folders op bovenstaand adres</em></td></tr>";
echo "<tr><td>Optie:</td></tr>";
echo "<tr><td><TEXTAREA name=\"msggs\" ROWS=\"6\" COLS=\"40\">" . htmlentities($_POST['msggs']) . "</TEXTAREA></td></tr>";
// space
// button
echo "<tr><td><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Submit\"></td></tr>";
// sluit form + tabel
echo "</form>";
echo "</table>";
}
// versturen naar
else
{
// set datum
$datum = date("d.m.Y H:i");
// set ip
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$inhoud_mail .= "====================================================\n";
$inhoud_mail .= "Aanmelding voor dialoog in Zaanstad\n\n";
$inhoud_mail .= $_SERVER['SCRIPT_URI'] . "\n\n";
$inhoud_mail .= "Naam: " . $_POST['naam'] . "\n";
$inhoud_mail .= "email: " . $_POST['mail'] . "\n";
$inhoud_mail .= "adres: " . $_POST['adres'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Telefoon: " . $_POST['telefoon'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Organisatie: " . $_POST['naam2'] . "\n";
$inhoud_mail .= "email: " . $_POST['mail2'] . "\n";
$inhoud_mail .= "adres: " . $_POST['adres2'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Telefoon: " . $_POST['telefoon2'] . "\n";
$inhoud_mail .= "Keuze: ";
$inhoud_mail .= $_POST['msggs'] . "\n\n";
$inhoud_mail .= "Verzonden op " . $datum . " via IP " . $ip . "\n\n";
$inhoud_mail .= "====================================================\n\n";
$headers = "From: " . $_POST['naam'] . " <" . $_POST['mail'] . ">";
$headers = stripslashes($headers);
$headers = str_replace("\n", "", $headers); // Verwijder \n
$headers = str_replace("\r", "", $headers); // Verwijder \r
$headers = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $headers)); // Slashes van quotes
$_POST['onderwerp'] = str_replace("\n", "", $_POST['onderwerp']); // Verwijder \n
$_POST['onderwerp'] = str_replace("\r", "", $_POST['onderwerp']); // Verwijder \r
$_POST['onderwerp'] = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $_POST['onderwerp'])); // Slashes van quotes
mail($mail_ontv, $_POST['onderwerp'], $inhoud_mail, $headers);
echo "<h1>Dank u voor uw aanmelding</h1>";
echo "<p>Met uw gegevens zal zorgvuldig worden omgegaan, en niet aan derden worden verstrekt.</p>";
echo "<p>Hartelijk dank</p>";
}
?>