OM@R
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 apr 2001
Hallo
Wie kan mij helpen? Er gaat iets fout wanneer ik op submit klik in het contact formulier hier.
De melding geeft aan: "Name, email, subject or message is not filled in, maybe your email is typed incorrectly."
Ik heb weinig ervaring met PHP en hoop dat iemand zo vriendelijk is om mij hiermee te helpen.
Alvast hartelijk dank.
De code
Wie kan mij helpen? Er gaat iets fout wanneer ik op submit klik in het contact formulier hier.
De melding geeft aan: "Name, email, subject or message is not filled in, maybe your email is typed incorrectly."
Ik heb weinig ervaring met PHP en hoop dat iemand zo vriendelijk is om mij hiermee te helpen.
Alvast hartelijk dank.
De code
PHP:
<?
// geef e-mail adres op van ontvanger
$mail_ontv = "info@dialooginzaanstad.nl";
// is niet 100% !!!
function checkmail($mail)
{
$email_host = explode("@", $mail);
$email_host = $email_host['1'];
$email_resolved = gethostbyname($email_host);
if ($email_resolved != $email_host && eregi("^[0-9a-z]([-_.~]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$mail))
$valid = 1;
return $valid;
}
// als er niet op submit is gedrukt, of als er wel op is gedrukt maar niet alles ingevoerd is
if (!$_POST['submit'] || $_POST['submit'] && (!$_POST['naam'] || !$_POST['mail'] || !checkmail($_POST['mail']) || !$_POST['msggs'] || !$_POST['onderwerp']))
{
if ($_POST['submit'] && (!$_POST['naam'] || !$_POST['mail'] || !checkmail($_POST['mail']) || !$_POST['msggs'] || !$_POST['onderwerp']))
{
echo "<font color=\#CC0000\">Name, email, subject or message is not filled in, maybe your email is typed incorrectly.</p></font> ";
}
// form + tabel
echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">";
echo "<form method=\"POST\" ACTION=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\">";
// onderwerp
echo "<tr><td>onderwerp:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"onderwerp\" value=\"Blij met de Zaanstreek" . $_POST['onderwerp'] . "\"></td></tr>";
// space