Foutmelding in VB-code

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvh

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Op het werk hebben we een contactdatabase die geschreven is door een extern iemand in Access 2000. De database werkt feilloos bij hem thuis, maar hier op het werk krijgen we steeds een foutmelding (alhoewel we op dezelfde acces versie werken) Foutmelding is de volgende: 'Compileerfout: kan het project of de bibliotheek niet vinden'.
Iemand raad?
dank

Gebruikt de VB code misschien een methode uit een bibliotheek/project, die je niet hebt gekopieerd vanaf de thuis PC?

Via de VB editor (ALT-F11) kun je in de object browser kijken welke bibliotheken worden gebruikt (op de thuis PC).

Laatst bewerkt:
Als je in de VBA Editor kunt komen kun je zie of er een referentie mist. Om dit te controleren:
<ALT>+<F11> Daarmee kom je in de VBA editor
Tools --> References

Kijk daar eens tussen of er een reference op "MISSING" staat. Als dat zo is moet die referentie erbij gezet worden, of opnieuw worden gekoppeld.

Als je die hebt gevonden en ht "MISSING" is weg, dan kun je nog via Debug --> Compile kijken of het nu wel goed gaat. Als er nog iets mis is zul je ook zien dat de debugger naar de plek springt waar het probleem zit. Mischien kun je daarmee verder of terug naar de ontwikkelaar.

Ik vind persoonlijk trouwens wel dat dat iets is wat een ontwikelaar moet oplossen. Aan een niet werkende applicatie heb je natuurlijk niets.

Grtz,

Laatst bewerkt:
Beste,

blijkt idd in de referenties te zitten. Er ontbreekt er eentje namelijk 'Microsoft Windows Common Controls 5.0'.
Aangezien ik echter geen expert ben stopt het hier voor mij. Hoe kan ik die referentie herstellen?

hartelijk dank alvast voor de replies

groet

Als je op de missing referentie klikt komt onderaan een lijstje met details te staan. Dan kun je zien welk bestand (.ocx of .dll) oorspronkelijk werd gebruikt.

In jouw geval is dat mscomctl.ocx Die staat meestal in c:\windows\system32\mscomctl.ocx

Grtz,

tot zo ver alles in orde. Heb missing link kunnen vervangen en volgens de referentielijst geen missende dingen meer.
Echter als ik nu opnieuw uitvoer van een querie vraag krijg ik foutmelding dat er geen object is?? Een foutmelding die ik voorheen nooit gekregen heb?

Levert de query iets met plaatjes of zo op? Je kan in access een veld opnemen in een tabel als activeX control. Dat zou ik me kunnen voorstellen dat daar iets mee mis is. Is de versie van de windows common controls gelijk aan wat er stond bij de "MISSING" referentie?

Ik blijf er trouwens wel bij dat de ontwikkelaar (als die ervoor is betaald) het zou moeten oplossen. Wij zouden als bedrijf een applicatie niet durven uitleveren met dit soort fouten.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan