foutmelding in windows 98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas93

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Berichten
14
Hallo allemaal,

Ik heb laatst op me andere computer opnieuw windows 98 se geinstalleerd maar als ik software wil installeren geeft dat ding een melding dat ik illegaal bezig ben en het moet worden afgebroken. Ik vind dit zwaar iritant; weet iemand hier een oplossing voor?

Groetjes.
 
Is die software wel geschikt voor W98? En werkt alles verder goed (bijv. alle pc-apparatuur) in de geïnstalleerde W98?

Tijs.
 
Zo ver ik weet doet alles het goed en de software is gewoon geschikt voor windows 98, hij geeft ook die melding als ik drivers wil installeren voor bijvoorbeeld een pci ethernet kaart of voor bijvoorbeeld een usb stick. En wat raar is dat ik eerst de 1e editie van windows 98 erop had staan en toen had ik die foutmelding nooit gekregen.

Groetjes.
 
Kun je dan niet proberen om eerst W98 eerste editie installeren (incl. gebruikerssoftware), en dan upgraden naar W98 se??

Tijs.
 
Nee, dat gaat helaas niet omdat ik dan de upgrade cd nodig heb en ik heb een 'normale' cd.

groetjes
 
Misschien kun je in een virtuele machine Win98SE installeren, en dan kijken of (zodra alles hardwarematig werkt) ook de applicaties willen installeren. Werkt dat wel, dan moet er toch nog iets mis zijn in je huidige setup.

Helaas heeft W98 niet zoveel mogelijkheden om fouten eruit te halen als bijv. XP of Vista hebben. Wat je kunt proberen is het draaien van MSINFO32.EXE via Start -> Uitvoeren.
Misschien geeft die wat duidelijkheid of er ergens iets niet deugt (bijv. via Onderdelen -> Probleemapparatuur).

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan