Foutmelding Inaccesible Boot Device

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnemiekB

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Ik probeer de laptop van een vriendin te redden. (Windows 2000) Bij het opstarten komt de foutmelding Inaccessible Boot Device en het advies de harddisk te checken op fouten met het commando CHKDSK /F. Maar hoe krijg ik een prompt om dat commando te geven?
De computer is tweedehands en de boot-cd omtbreekt daarom. Ik heb geprobeerd er een te maken, maar tot nu toe zonder resultaat. Misschien dat het aan de cd ligt, maar dat weet ik niet zeker. Zou zo'n cd bovendien zin hebben?
Hoor graag van jullie. Er is mij een fijne fles wijn in het vooruitzicht gesteld als het me lukt en die laat ik niet graag aan mijn neus voorbij gaan. :p

je kunt proberen een windows 2000 cd van iemand te lenen of te downloaden. dan boot je van die cd op en doe je windows repair.

dan kun je allemaal commando's intypen zoals CHKDSK

Suc6

Dwergman25 :thumb:

Als je een floppy drive hebt, download dan de 4 floppys van http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Nummer ze wel van 1 t/m/4 en boot met de eerste flop.
Volg de aanwijzingen, het kan gebeuren dat er gevraagd wordt om op te starten met CD Rom ondersteunen. Dat hoeft in dit geval dus niet.
Als alles opgestart is, heb je als het goed is de A prompt A:
Tik nu in C: en druk op enter.
Geeft nu het commando CHKDSK /F

Dank voor de adviezen. Het is nog niet helemaal gelukt. Ik heb geen floppydrive, maar heb de bestanden daarom gedownload en ze gekopieerd naar 4 (herschrijfbare) cd'tjes.
Kan het kloppen dat het om kleine bestanden gaat? CDboot1 is in gezipte toestand 919kb en uitgepakt is er dan 1 mapje met 1 bestand (CDBOOT.IMG) van 1,4 mb.
Ik heb met deze cd proberen op te starten, maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Zowel geprobeerd met de map+bestand en met alleen het bestand. Zie ik nou iets over het hoofd? En moet ik gewoon opstarten of via het boot-menu werken?:confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan